عصر بازار

رییس هیات‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی مطرح کرد

ضرورت تلاش بانک مرکزی برای حل مشکلات صنایع بدهکار

عصر اعتبار- رییس هیات‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی با اشاره به تعطیلی تعدادی از صنایع کوچک و متوسط به دلیل رکود و بدهکاری، از بانک مرکزی خواست شرایط را برای ارائه مهلت به این بنگاه‌ها فراهم کند.

ضرورت تلاش بانک مرکزی برای حل مشکلات صنایع بدهکار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی کریمی‌تفرشی رییس هیات‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی افزود: برخی از واحدهای اقتصادی با عنوان بنگاه‌های زودبازده، تسهیلاتی را از بانک‌ها دریافت کردند اما به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد کشور در مسیر فعالیت خود ناموفق بودند و اکنون به دلیل بدهکاری تعطیل شده‌اند.

    وی ادامه داد: بانک‌ها در ازای مطالبات خود اینگونه واحدهای اقتصادی را در اختیار گرفته‌اند در حالی که بانک مرکزی می‌تواند با هماهنگی وزارتخانه‌های اقتصادی راهکاری برای تعامل بیشتر میان سیستم بانکی و بنگاه‌های ورشکسته بیندیشد.

    به گفته کریمی‌تفرشی، فعالیت دوباره هر یک از بنگاه‌های تعطیل‌شده به اشتغال تعدادی از نیروهای کار منجر می‌شود و این امر به دولت برای حل مشکل بیکاری کمک می‌کند.

    تلاش برای حفظ کمیت و کیفیت محصولات

    رییس هیات‌مدیره مجمتع صنایع غذایی گلها، با اشاره به تلاش این مجموعه برای حفظ کیفیت و کمیت تولیدات خود در هر شرایطی، بیان کرد: بنگاه‌های اقتصادی در دوران تحریم‌های شدید اقتصادی با مشکلات زیادی برای واردات مواداولیه مرغوب و تجهیزات صنعتی مورد نیاز خود مواجه بودند.

    وی افزود: ورود هر قطعه صنعتی به کشور به زمان زیاد و هزینه‌ای چند برابر نیاز داشت و گاهی برای خرید تجهیزات مورد نیاز ماه‌ها وقت صرف می‌شد.

    کریمی‌تفرشی ادامه داد: با وجود چنین شرایطی، مجمتع صنایع غذایی گلها با تلاش بسیار تنوع سبد محصولات خود را در بازار حفظ کرد و اجازه کاهش کمیت و کیفیت آنها را نداد.

    مرد سال صنعت غذایی ایران با اشاره به دریافت مدال جهادگر خودکفایی گفت: این مدال حاصل حضور چشمگیر برند گلها در بحث بازاریابی و بازارسازی و تلاش بی‌وقفه این شرکت برای جلوگیری از کمبود مایحتاج مصرف‌کنندگان بود.

    وی با تاکید بر اهمیت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی از سوی بنگاه‌های اقتصادی بیان کرد: در حال حاضر برند گلها با موسسه‌های محک و کهریزیک همکاری دارد و از سوی کانون هموفیلی ایران نیز موفق به دریافت عنوان سفیر غذای سالم شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی