عصر بازار

طلب ذرت کاران و جوکاران تسویه شد

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از تسویه طلب کشاورزان بابت خرید تضمینی محصولات جو و ذرت خبر داد.

طلب ذرت کاران و جوکاران تسویه شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، علیرضا ولی با اشاره به اینکه طرح خرید تضمینی محصولات جو و ذرت بر اساس مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی از اول اردیبهشت 95 اجرا شد، افزود:تا هشتم آبان حدود یک میلیون و 145هزار تن محصول جو به ارزش 1150 میلیارد تومان به ازای هر کیلوگرم 700 تومان خریداری شد و تمام طلب کشاورزان به اضافه 35 هزار میلیارد ریال مابه التفاوت قیمت خرید تضمینی نیز تا هشتم آبان به طور کامل پرداخت شد.

    وی گفت : شرکت پشتیبانی امور دام دیگر هیچ بدهی بابت خرید تضمینی محصول جو به کشاورزان ندارد و تمام مطالبات پرداخت شده است.

    مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: هم اکنون به میزان کافی محصول جو وجود دارد و کمبودی در زمینه تامین نیاز دامداران نداریم.

    وی بیان کرد : یک میلیون و 200 هزار تن محصول جو در بورس کشاورزی عرضه شد و مقداری هم بصورت خودمصرفی در اختیار کشاورزان است و بخش خصوصی نیز میزان قابل توجهی محصول جو وارد کرده است ، بنابراین به دامداران اعلام می کنیم نهاده جو مورد نیاز خود را از شرکت های پشتیبانی امور دام با قیمت هر کیلوگرم 750 تومان خریداری کنند و از خرید محصول در بازار دلالان که با قیمت 830 تومان عرضه می شود ، خودداری کنند.

    علیرضا ولی تاکید کرد: دلالان تلاش می کنند با ایجاد بازار کاذب محصول جو را با قیمت بالا عرضه کنند که غیر قانونی است.

    وی افزود : از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان درخواست داریم با متخلفان و گران فروشان در بازار برخورد کنند.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره روند خرید تضمینی ذرت و پرداخت پول کشاورزان گفت : خرید تضمینی ذرت در استان های کرمانشاه ، قزوین ، اردبیل و فارس آغاز شده و تاکنون 50 هزار تن ذرت به ادارات کل شرکت پشتیبانی امور دام تحویل شده است.

    علیرضا ولی افزود : 30 هزار تن از 50 هزار تن ذرت خریداری شده با قیمت هر کیلوگرم 860 تومان در تابلوی بورس کالا عرضه شده است.

    ولی گفت : محصول ذرت با قیمت تضمینی هر کیلو 1036 تومان از کشاورزان خریداری و پس از عرضه در بورس 72 ساعت بعد از خرید پول کشاورزان پرداخت می شود.

    مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد :تفاوت پول ذرت یعنی از هر کیلوگرم 86 تومان که در بورس عرضه می شود تا 1036 تومان قیمت مصوب خرید تضمینی نیز پس از 10 روز بعد از تحویل محصول به کشاورزان پرداخت می شود و شرکت هیچگونه کمبود و مشکلی برای پرداخت پول کشاورزان ندارد.

    به گفته وی تاکنون پول خرید تضمینی 25 هزار تن ذرت به کشاورزان پرداخت شده است.

    ولی گفت : شرکت پشتیبانی امور دام ، ذرت را با قیمت هر کیلوگرم 850 تومان ، کنجاله را 1500 تومان و نهاده جو را با قیمت 750 تومان در اختیار دامداران قرار می دهد.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از دامداران خواست از خرید نهاده های مورد نیاز خود از دلالان و بازار آزاد خودداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو