عصر بازار

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۹۴ تا پانزدهم آذرماه

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۹۴ به مبلغ دو هزار میلیار تومان تا پانزدهم آذرماه سال جاری پرداخت می شود.

پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۹۴ تا پانزدهم آذرماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، منصور مجاوری در گردهمایی رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: علیرغم همه ی تنگاها و محدودیتهای اقتصادی، دولت در سه سال اخیر توجه ویژه‌ای به بودجه آموزش و پرورش داشته و بودجه این دستگاه مهم و زیر ساختی افزایش یافته است.

    وی بیان کرد: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با مدیریت منابع و برنامه ریزی متناسب با امکانات و نیازها، بدور از شتاب زدگی فعالیتهای خود را به خوبی انجام داده است.

    مجاوری با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای در بعد اقتصادی خود به آموزش و پرورش داشته است گفت: در سال 92 و در آغاز کار دولت تدبیر و امید بودجه آموزش و پرورش، 5.1  درصد رشد داشته در حالی که کل بودجه دولت در این سال فقط 4 درصد رشد داشته است.

    مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از روش‌های مختلفی برای پاسخگویی به نیاز های آموزش و پرورش استفاده کرده است، از افزایش میانگین حقوق فرهنگیان کشور از یک میلیون و 290 هزار تومان در سال 92 به دو میلیون و 381هزار و 700 تومان در سال 95 خبر داد، افزود: در سال های 93، 94 و 95 بودجه آموزش و پرورش به ترتیب 21.8 ، 23 و 18.4 درصد رشد داشته است.

    وی از تصویب ماده واحده تنظیم بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش خبر داد و بر استفاده از ظرفیت قانون مترقی شورای آموزش و پرورش به منظور جلب مشارکت در آموزش و پرورش تاکید کرد.

    مجاوری بر توجه به منابع درآمدی و درآمد های اختصاصی آموزش و پرورش نیز تاکید کرد و  گفت: 150 فرصت اقتصادی و منابع درآمدی در آموزش و پرورش وجود دارد.

    وی اصلاح ساختار مالی و اداری و شفاف سازی امور مالی آموزش و پرورش را ضروری دانست.

    مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه وزارت آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان واحد حقوقی خاصی نام برد که با هیچ دستگاهی قابل قیاس نیست، گفت: حساب یکپارچه ویژه مدارس کشور افتتاح می شود.

    مجاوری اجرای حسابداری تعهدی را در آموزش و پرورش ضروری دانست و خاطر نشان کرد: سامانه مدیریت یکپارچه خرید در آموزش و پرورش  نیز راه اندازی می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی