عصر بازار

پیش‌بینی بازار جهانی برای ادامه افزایش قیمت طلا

عصر اعتبار- کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بازارهای جهان را ملتهب کرده است، در نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز پیش بینی کردند طلا در هفته جاری به روند صعودی ادامه خواهد داد.

پیش‌بینی بازار جهانی برای ادامه افزایش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در نظرسنجی طلای کیتکو برای هفته جاری، 17 تحلیلگر و معامله‌گر شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر یا 65 درصد افزایش قیمت طلا و سه نفر یا 18 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند و سه نفر یا 18 درصد هم نسبت به روند حرکت طلا نظری نداشتند.

    در این بین، 507 سرمایه گذار در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، 363 نفر یا 72 درصد به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بودند در حالیکه 102 نفر یا 20 درصد انتظار داشتند طلا با کاهش روبرو شود و 42 نفر یا هشت درصد نظری نداشتند.

    معامله گران و تحلیلگرانی که در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند، انتظار دارند طلا به دلیل ابهاماتی که پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و فاصله اندکی که میان دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات در میان آرای عمومی وجود دارد، در اوایل معاملات هفته جاری به قیمت بالاتری صعود کند.

    در نظرسنجی هفته گذشته 56 درصد از کارشناسان وال استریت و 44 درصد از سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند طلا افزایش پیدا می کند که پیش بینی درستی بود.

    هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات روز جمعه بازار نیویورک، 1.20 دلار یا کمتر از 0.1 درصد افزایش یافت و در 1304.50 دلار بسته شد. قیمت طلا برای کل هفته 28.90 دلار یا 2.2 درصد رشد نشان داد که چهارمین رشد هفتگی متوالی این فلز ارزشمند بود.

    طلا در هفته های اخیر تحت تاثیر افزایش محبوبیت ترامپ در نظرسنجی‌ها که تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت کرده، عملکرد بهتری پیدا کرده است. بازار تا یک هفته پیش و قبل از انتشار خبر گشایش تحقیقات اف بی آی از ایمیلهای هیلاری کلینتون، روی پیروزی نامزد دموکرات حساب کرده بود. اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود ابهاماتی که پیرامون سیاستهای وی وجود دارد، از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

    تحلیلگران پیش بینی می کنند قیمت طلا تا زمان برگزاری انتخابات همچنان روند صعودی خود را حفظ کند اما پس از انتخابات، حرکت قیمت این فلز به نتایج انتخابات بستگی دارد.

    پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکو متالز در این باره اظهار کرد: مسائل سیاسی بازار را در التهاب نگه می دارد اما فروش گسترده ای در بازار طلا نخواهد بود زیرا سرمایه گذاران با انتظار برای یک نتیجه غیر قابل انتظار در شب سه شنبه، سرمایه خود را به این فلز منتقل کرده اند.

    سرمایه گذاران در شرایط آشفتگی سیاسی یا اقتصادی طلا می خرند زیرا معتقدند این فلز بهتر از سایر دارایی‌ها، ارزش خود را حفظ می کند.

    از سوی دیگر بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی که هفته گذشته برگزار شد، نرخهای بهره را افزایش نداد اما مقامات این بانک اعلام کردند آماده افزایش نرخهای بهره هستند. گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در نوامبر که روز جمعه منتشر شد و نشان داد اقتصاد این کشور 161 هزار شغل ایجاد کرده است هم زمینه را برای افزایش نرخهای بهره در ماه آینده تقویت کرد. آمار صندوقهای فدرال نشان می دهد سرمایه گذاران احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر را 78 درصد در مقایسه با 69 درصد در پایان ماه گذشته برآورد می کنند.

    طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر، هزینه نگهداری این فلز را که بازدهی ندارد افزایش می دهد و به جذابیت سرمایه گذاری آن لطمه می زند.

    شورای جهانی طلا اواخر هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد ما انتظار داریم انتخابات ریاست جمهوری و کنگره از قیمت طلا حمایت کند زیرا ابهام زیادی در ارتباط با روند سیاست و احتمال اعتراض به نتیجه انتخابات وجود دارد. جفری نیکولز، مشاور اقتصادی ارشد در رزلند کپیتال معتقد است طلا پتانسیل بیشتری برای صعود قیمت در بلندمدت دارد اما در کوتاه مدت، اگر ترامپ پیروز شود، افزایش قیمت بیشتری در مقایسه با پیروزی کلینتون خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو