عصر بازار

کیش اینوکس ۲۰۱۶ (۴۸)

تلاش بانک سپه برای افزایش سرمایه خود به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال

عصر اعتبار- عضو هیأت مدیره بانک سپه در سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در کیش در پاسخ به خبرنگاران گفت: بانک سپه در تلاش است تا سرمایه خود را به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و سرمایه شعب خارج کشورش را به ۵۰ میلیون یورو افزایش دهد.

تلاش بانک سپه برای افزایش سرمایه خود به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مصطفی پرتوافکنان در سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در کیش با حضور در جمع خبرنگاران در غرفه بانک سپه در خصوص قراردادهای ارزی اظهارداشت: بانک سپه حدود 10 میلیارد دلار قرارداد ارزی برای پروژه های بزرگ انجام داده است.
    وی با بیان اینکه در حوزه تسویه بین بانکی در اروپا، شعب بسیاری به انجام این کار می پردازند گفت: بانک سپه از طریق سه شعبه اروپایی خود به برقراری ارتباط و انجام این کار اقدام کرده است.
    پرتوافکنان اظهار داشت: بانک سپه هرگونه فعالیت ارزی خود را توسط شعب خارجی خود انجام می دهد. بخشی از این فعالیتها نیز توسط بانک مستقل لندن این بانک صورت می گیرد که ترکیب مدیران و پرسنل آن مشخص و این بانک با جدیت به انجام فعالیتهایش مشغول است.

    * تلاش برای دریافت خطوط فاینانسی با بانکهای فعال در کشورهای اروپایی
    * مذاکره با شرکتهای بیمه ای برای پوشش این اعتبارات
    وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که با بانکهایی که در کشورهای اروپایی شعبه دارند بتوانیم خطوط فاینانسی دریافت کنیم افزود: همچنین با شرکتهای بیمه ای در حال مذاکره هستیم که از این طریق بتوانیم این اعتبارات را پوشش دهیم.

    * 6 میلیارد دلار؛ هدفگذاری گشایش اعتبار در بانک سپه تا پایان سال 95
    عضو هیأت مدیره بانک سپه با بیان اینکه بانک سپه پیش از تحریمها از حجم اعتبارات 7 میلیارد دلاری برخوردار بود گفت: قبل از تحریمها در سال 85 ، 7 میلیارد دلار فعالیت ارزی از قبیل اعتبارات اسنادی، حواله و... داشته ایم، که برای پایان سال جاری 6 میلیارد دلار هدفگذاری کرده ایم.

    * 10 میلیارد دلار؛ قراردادهای بانک سپه با صندوق توسعه ملی
    وی با بیان اینکه بانک سپه پروژه های موفقی در حوزه صنایع بالادستی نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و... از محل صندوق توسعه ملی داشته اضافه کرد: قراردادهایی که این بانک با صندوق توسعه ملی داشته، نزدیک به 10 میلیارد دلار است که تمرکز آن در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی و سایر مراکزی که بتوانند درآمدی ارزی برای کشور ایجاد نمایند.
    پرتوافکنان با بیان اینکه بانک سپه به دوران طلایی خود می رسد، گفت: بانک سپه بهترین و متخصص ترین نیروها را دارد و به یاری این نیروی توانمند این بانک قادر به تحقق اهداف خویش است.

    * افزایش سرمایه شعب خارج کشور به 50 میلیون یورو
    عضو هیأت مدیره بانک سپه از افزایش سرمایه شعب خارج کشور به 50 میلیون یورو خبر داد.

    * بانک سپه طلایه دار در اکثر فعالیتهای جدید بورسی است
    وی با بیان اینکه بانک سپه در اکثر فعالیتهای جدید بورسی، از طلایه داران بوده است گفت: به عنوان مثال شرکت گل گهر به منظور فروش کنسانتره از اوراق سلف موازی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار برای اولین بار بهره گرفته تا این بانک در عملیاتی کردن اوراق صکوک موفق عمل کرده باشد.

    * بانک سپه در تلاش برای ایجاد شعبه در کشورهای آسیایی
    پرتوافکنان با بیان اینکه بانک سپه در تلاش است تا در کشورهای آسیایی به راه اندازی شعبه اقدام کند خاطر نشان کرد: با اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی، بانک سپه در تلاش برای عملیاتی کردن این مهم است.

    * تلاش برای افزایش سرمایه بانک سپه به 100 هزار میلیارد ریال
    وی از تلاش بانک سپه برای افزایش سرمایه اش به 100 هزار میلیارد ریال خبرداد و تشریح کرد: در حال حاضر سرمایه این بانک 75.532 هزار میلیارد ریال است و سعی دارد با افزایش 27هزار میلیارد ریالی آن را به بیش از 100 هزار میلیارد ریال برساند.

    * 70.43 درصد سهم بانک سپه از امید
    وی با بیان اینکه شرکت امید حدود 3 هزار میلیارد تومان سرمایه دارد گفت: حدود 2.1 هزار میلیارد تومان آن سهم بانک سپه است. حدود سه سال پیش سهم بانک سپه در امید 94 درصد بود اکنون بالغ بر 70 درصد است. اگر سرمایه گذارانی با دانش لازم و توانمندی مناسب وجود داشته باشد این بانک آمادگی دارد بخش دیگری از سهم خود را واگذار کند.
    پرتوافکنان تأکید می کند: واژه بنگاهداری برای سرمایه گذاری امید مصداق ندارد، چراکه امید، یک شرکت پروژه محور است .

    * شناسایی 1120 بنگاه کوچک و متوسط توسط بانک سپه
    وی با بیان اینکه بانک سپه انضباط مالی را رعایت کرده، حسابهای آن مثبت بوده، هیچ انحرافی نداشته و شاخصهای مصارف به تسهیلات آن خوب بوده اظهارداشت: بانک سپه قبل از بحث کمک به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط یک خط 10هزار میلیارد ریالی برای کمک به این واحدها اختصاص داد که در پی شناسایی 1120 واحد، از 10 هزار میلیارد حدود 70 درصد آن تخصیص یافته است.

    * تلألو بانک سپه در جزیره کیش
    حضور بانک سپه در سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه که در کیش برگزار شد با استقبال چشمگیر بازدید کنندگان و خبرنگاران مواجه شد. این نمایشگاه از دهم تا سیزدهم آبان برپا بود که مسئولان ارشد بانک سپه ضمن حضور در آیین گشایش این نمایشگاه و نیز هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری، فرصت را غنیمت شمرده از 5 شعبه بانک سپه در جزیره کیش بازدید کردند.
    در این بازدیدها پرتو افکنان عضو هیأت مدیره بانک سپه و هیأت همراه، علاوه بر دیدار با مدیران و کارکنان این شعب و بررسی وضعیت بیلان آنها، نکاتی را همچون تلاش برای توسعه فعالیتهای ارزی در این شعب، لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکلات حقوقی و... یادآور شد.
    دیدار با مشاور مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کیش و تأکید بر توسعه تعاملات از دیگر برنامه های این حضور مسئولان ارشد بانک سپه در کیش بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو