عصر بازار

پوری حسینی:

تکلیف شرکت های واگذار شده به گروه آریا مشخص نیست

عصر اعتبار- به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی به دلیل عدم وجود خریدار در شرکت های واگذار شده به امیرمنصور آریا و ورود قوه قضاییه به این پرونده، تکلیف واگذاری این شرکت ها مشخص نیست.

تکلیف شرکت های واگذار شده به گروه آریا مشخص نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، علی‌اشرف عبدالله‌پوری حسینی در خصوص فروش وکالتی شرکت هایی که اقساط خود را پرداخت نکرده اند، گفت: برخی شرکت ها از سنوات قبل به دلایل مختلفی موفق به پرداخت به موقع اقساط خود نشده اند. در این صورت سازمان خصوصی سازی می تواند برای فروش وکالتی این شرکت ها دوباره دست به کار شود. اما در این میان  شرکت هایی که به گروه آریا (امیرمنصور آریا) واگذار شده بودند و دادستانی و قوه قضاییه به آن ها ورود کردند، اکنون بیش از 3 سال است که وضعیت بلاتکلیف دارند. ما تلاش زیادی برای به سرانجام رسیدن، انجام دادیم که تعهدات خریدار مقابل سازمان خصوصی سازی احیا شود را به دلیل این که دیگر خریدار وجود ندارد، برسانیم، اما هنوز به سرانجام نرسیده است. او افزود: در مورد بعضی از شرکت های دیگر که به طور مثال در اختیار تامین اجتماعی بوده است، بنا به دلایلی از انجام تعهدات بازمانده اند و رفته اند که مصوبه هیئت دولت بگیرند که تهاتر برای بدهی ها بیاورند. این موضوع نیز مشکلی نیست، اما ما در سازمان خصوصی سازی کار سنگینی انجام داده ایم، به این صورت که اجازه ندادیم کسانی که بدهکارند، اقساط متوالی چک های خود را پاس نکنند و ما برخورد نکنیم. اکنون اگر چک های خریداران پاس نشود، باید با دلایل موجه از ساان ها فرصت مجدد چندماهه داده می شود. برخی دیگر از شرکت ها نیز تقاضای استنکاف می کند.
    پوری حسینی خاطرنشان کرد: اگر شرکت متقاضی استنکاف بورسی باشد، سهام آن را می فروشیم و اگر غیربورسی باشد بلوک معادل بدهی شرکت را عرضه می کنیم و به مطالبات خود می رسیم.
    او افزود: همچنین اگر بیشتر از دو چک خریدار برگشت خورده باشد، می توانیم دین حال انجام دهیم و تمام مطالبات را یکجا وصول کنیم. ما در اعمال قانون کوتاهی نمی کنیم. و با ابزارهایی مانند فروش سهام در وثیقه فسخ و احاله و ... استفاده می کنیم تا بدهی ها سنواتی نشود.
    رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص ورود سرمایه گذار خارجی به خرید شرکت ها از سازمان خصوصی سازی گفت: از لحاظ قانونی، یک سرمایه گذار خارجی می تواند 100 درصد از سهام یک شرکت را بخرد. در واقع محدودیتی در این حوزه وجود ندارد. محدودیت زمانی ایجاد می شود که یک فرد تبعه خارجی خواهد زمینی به نام خود بخرد و مالک زمین باشد و یا بخواهد که در یک بازار، بیشتر از نیمی از بازار را تحت مالکیت خود در بیاورد. اکنون هیچ یک از شرکت های در سبد فروش ما، چنین بضاعتی را ندارند که کسی بخواهد وارد شود. در واقع چنین مشتری هایی وجود ندارد. مهم ترین مشکل هم این است که اکنون زمینه ورود سرمایه به ایران به طور کامل هموار نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو