عصر بازار

مجموعه های ارزشی باید بیشتر مراقب عملکرد خود باشند

عصر اعتبار- مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج در همایش سراسری روسای دوایر حقوقی بانک مهر اقتصاد گفت: مجموعه های ارزشی باید بیشتر مراقب عملکردشان باشند.

مجموعه های ارزشی باید بیشتر مراقب عملکرد خود باشند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر غلامرضا نوشادی – مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج – در مراسم افتتاحیه همایش تخصصی و آموزشی رؤسای دوایر حقوقی بانک، گفت: امروز استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون ایثارگری و جلوه گری عاشقانه و صادقانه شهدای عزیز است. 

    نوشادی فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی را ارائه الگوی حکومت داری دانست و تصریح کرد: هدف سپاه و بسیج نیز از ورود به عرصه اقتصادی، ارائه الگو می باشد لذا مجموعه های ارزشی باید بیشتر مراقب عملکردشان باشند. 

    مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج در ادامه با تشریح شرایط نظام بانکی کشور، تصریح کرد: عمده بانک های کشور، تجاری هستند و متاسفانه به دلیل زیان ده شدن آن ها و با وجود مغایرت با مصوبات شورای پول و اعتبار به سمت سرمایه گزاری رفته اند تا زیان ناشی از بانکداری را جبران کنند.

    وی افزود: امروز ما در مقایسه با سایر بانک ها تسهیلات خُرد و قابل توجهی پرداخت می کنیم بنا براین بهای تمام شده پول برای ما 5/2 تا 3 برابر بیشتر از سایر بانک ها می باشد.

    مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج ادامه داد: معوقات کلان، همه بانک ها را در آستانه زیان و حتی ورشکستگی قرار داده اما بانک مهر اقتصاد به دلیل پرداخت تسهیلات خُرد کمتر درگیر این معضل شده است.

    نوشادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر استقلال روسای دوایر حقوقی گفت: باید بدون هیچ سفارشی و با استقلال کامل اظهار نظر کنید و نظرتان متاثر از شرایط و مصلحت ها نباشد و در عین حال به روند کارها نیز کمک کنید. 

    وی خاطرنشان کرد: وظیفه حقوقی تسامح و تساهل نیست همکاران حقوقی باید وظیفه ذاتی خودشان را انجام دهند و اظهار نظر شفاف و واضح خود را مکتوب و محکمه پسند کنند در اینصورت مطمئن باشید حرف و نظر شما بیشترین خیر و برکات را برای بانک دارد.

    مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج  با اشاره به وضعیت کنونی بانک گفت: در حال حاضر متقاضی خرید سهام با شرایط مناسب وجود دارد لکن صبر می کنیم تا مجوز نهایی صادر شود تا عواید آن نصیب سهامدان فعلی گردد که انشا ا... در صورت فروش 90 درصد سهام بانک با تامین مالی بسیج و بنیاد تعاون، بانک قرض الحسنه ای واقعی تاسیس می شود که جامعه هدف آن نه تنها بسیجیان، بلکه محرومین و مستضعفین جامعه باشد.

    معاون حقوقی و وصول مطالبات:

    معاونت حقوقی باید در تمامی کمیسیون ها نقش آفرینی کند

    در ادامه، مهدی رمضانی - معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک مهر اقتصاد–  با تقدیر و تشکر از حضور مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج در این همایش گزارشی از وضعیت بانک در حوزه حقوقی و وصول مطالبات ارائه کرد و گفت: مهارت افزایی، مطالعات جانبی و به روز بودن اطلاعات حقوقی باید سرلوحه فعالیت های روسای دوایر حقوقی باشد.

    رمضانی ابراز داشت: امروز نقش حقوقی در سازمان نسبت به گذشته پر رنگ تر شده است لذا معاونت حقوقی با توجه به مسئولیت مهمی که در سازمان دارد باید در تمامی حوزه ها به ویژه در کمیسیون ها حضوری موثر و نقش آفرین داشته باشند.

    وی با تاکید بر حفظ استقلال و شان دوایر حقوقی، اظهار داشت: دوایر حقوقی باید با رعایت جمیع جوانب در حوزه داخلی و استان،  ضمن مشارکت با حوزه مرکزی، نسبت به ارائه نقطه نظرات خود به معاونت حقوقی در راستای روان سازی دستورالعمل ها و رویه های جاری اقدام نمایند.

    رمضانی ضمن تقدیر از تلاش های همکاران خود، افزود: باید با ارتقاء مهارت های تخصصی و حرفه ای خود، ضمن اجرای دقیق نظامات و دستورالعمل های داخلی بانک در کمیسیون های استانی مثمر ثمر واقع شویم و راهکارهای متناسب با موضوع ارائه دهیم.

    معاون حقوقی و وصول مطالبات بر ارتباط موثر با مسئولین منطقه ای، حقوقی سایر بانک ها، موسسات مالی، اداره ثبت و مراجع قضائی تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت خاص اقتصادی حاکم و مسائل و مشکلات موجود، باید مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع را مد نظر قرار دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی