عصر بازار

احتمال خسارت هزار میلیاردی به بخش کشاورزی

عصر اعتبار- قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی پیش بینی کرد که در سال جاری هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی کشور خسارت وارد شده باشد.

احتمال خسارت هزار میلیاردی به بخش کشاورزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدابراهیم حسن نژاد اظهار کرد: در سال 1394 در پرداخت حق بیمه کشاورزان تاخیر ایجاد شد که در چند روز گذشته با تامین اعتبار، مبلغ 1350 میلیارد تومان پرداخت شد که 25 درصد آن از محل حق بیمه و 75 درصد از سوی دولت بود.

    وی افزود: تمامی دستورالعمل ها برای سال زراعتی آتی به استانها ابلاغ شد و کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز و شرکت های خدمات بیمه کشاورزی و نیز شعبات بانک کشاورزی در سراسر کشور محصولات خود را بیمه کنند.

    قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه در سال زراعی آتی تغییراتی در زمینه بیمه طیور ایجاد شد و حق بیمه ها کاهش یافت، تصریح کرد: در این راستا برخی از خطراتی که مدیران می توانند از آن جلوگیری کنند از پوشش بیمه ها حذف شد تا با این اقدام بیمه ها بتوانند ضریب ریسک و حق بیمه ها را کاهش داده و بتوانند یک بیمه پایه ای برای صنعت طیور کشور با همکاری تشکل های مرغداری و معاونت تولیدات دام وزارت، شکل دهند.

    وی با بیان اینکه امسال اولین بار است که بیمه طیور به سبک جدید در کشور اجرا می شود، افزود: هنوز تعداد زیادی از کشاورزان برای بیمه محصولات خود اقدام نکردند امید است در سال زراعی جدید بیمه بتواند مساعدت و حمایت جدی تری نسبت به خسارات کشاورزان، باغداران و دامداران داشته باشد.

    حسن نژاد عنوان کرد: رویکرد دولت این است تا محصولات بیشتری را بتواند پوشش دهد و با خارج کردن بیمه های خرد مخاطرات جدی کشاورزان که منجر به حذف آنها می شود را در سطح بهتری پوشش دهد.

    وی افزود: در سال گذشته بیش از 600 میلیارد تومان دولت از بانک کشاورزی استقراض کرد که تقریبا برابر با  نیمی از غرامت این سال است.

    قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه خطرات و ریسک های بیمه هر استان با توجه به نوع  محصول متفاوت است،   گفت: تا کنون پرداخت بخشی از خسارت های سال 1395 در حوزه دام و طیور پرداخت شد و پیش بینی می شود امسال خسارت بیمه کشاورزی در کل کشور هزار میلیارد تومان باشد.

    وی با تاکید بر اینکه همه خسارت های سال گذشته کشاورزان پرداخت شد، ادامه داد: اگر کشاورزی حق بیمه اش تضییع شده باشد یا نسبت به پرداخت غرامت معترض باشد می تواند به کمیته ویژه درباره این موضوعات اعتراض کند تا به درخواست وی پاسخ داده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو