عصر بازار

فاضلیان تشریح کرد:

جزئیات پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق زمین و ساختمان نارون با بیان اینکه همزمان با آغاز پذیره نویسی صندوق از تیرماه، اجرای پروژه نارون نیز آغاز شده است، مدت زمان تکمیل پروژه را تا دو سال آینده اعلام کرد.

جزئیات پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محسن فاضلیان با تشریح پروژه مجتمع مسکونی نارون اراک گفت: صندوق‌های زمین و ساختمان با هدف جذب منابع مالی برای انجام پروژه‌های ساختمانی تاسیس می‌شوند.
    وی افزود: هدف اصلی صندوق‌ها زمین و ساختمان، انبوه‌سازی و کمک به رونق بخش مسکن و سایر بخش‌های اقتصادی مرتبط با این حوزه است چراکه بیش از 100 رشته به صورت مستقیم و بیش از 200 رشته به صورت غیرمستقیم با بخش مسکن و ساختمان در ارتباط هستند.
    فاضلیان با بیان اینکه همزمان با آغاز پذیره نویسی صندوق از تیرماه، اجرای پروژه نارون نیز آغاز شده است گفت: مدت ساخت پروژه 21 ماه و سه پس از ساخت نیز برای فروش پروژه در نظر گرفته شده است که در واقع حدود 2 سال آینده امیدواریم پروژه تعین تکلیف شود.
    وی جذب پس‌اندازهای خرد و سرگردان مردم برای تامین مالی بخش مسکن را از دیگر اهداف صندوق‌‌های زمین و ساختمان عنوان کرد و افزود: بنابراین هدایت سرمایه‌های خرد و کلان برای پروژه‌های ساختمانی از مکانیزم‌های تامین مالی بخش مسکن توسط صندوق‌های زمین و ساختمان با هدف بهره‌مندی سرمایه گذاران و رونق بخش است.
    فاضلیان «جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران»، «تخصیص منابع سرمایه گذاران به پروژه»، «فروش واحدهای ساختمانی» و «اعطای وجوه بدست آمده به سرمایه گذاران» را چرخه فعالیت صندوق‌های زمین و ساختمان عنوان و اظهار کرد: پروژه نارون اراک در منطقه الهیه این شهر در زمینی به مساحت 7 هزار و 500 مترمربع و زیربنایی به مساحت 19 هزار مترمربع احداث می‌شود.
    مدیرعامل صندوق زمین و ساختمان نارون زیربنای مفید این پروژه را 13 هزار و 400 مترمربع عنوان کرد و افزود: قیمت کل زمین پروژه حدود 2.5 میلیارد تومان و ارزش پروانه ساخت نیز حدود 1.5 میلیارد تومان برآورد شده است.
    فاضلیان با بیان اینکه هزینه کل ساخت پروژه صندوق نارون حدود 18 میلیارد تومان برآورد می‌شود ادامه داد: قیمت فروش پروژه پس از تکمیل حدود 30 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
    مدیرعامل صندوق زمین و ساختمان نارون افزود: تمام منابع مالی ساخت پروژه از محل سرمایه‌های مردم تامین نمی‌شود و فقط 10 میلیارد تومان پذیره نویسی شده است.
    وی با بیان اینکه شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، مدیریت صندوق زمین و ساختمان را بر عهده دارد اظهار کرد: متعهد پذیره نویس و بازارگردان صندوق نیز شرکت تامین سرمایه بانک است. نماینده سرمایه گذاران و خریداران پروژه، شرکت مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر از شرکت‌های دارای مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار و حسابرس صندوق نیز حسابدار مستقل موسسه حسابرسی بهمند است؛ همچنین ناظر ساخت پروژه نیز، شرکت آرین محور اراک است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو