عصر بازار

رییس سازمان حج و زیارت:

بیمه برای زائران اربعین ضروری است

ویزا حق حاکمیتی دولت عراق است

عصر اعتبار- رییس سازمان حج و زیارت گفت: اینکه توصیه می شود زائران حتما نسبت به خرید بیمه اقدام کنند، به معنای افزایش قیمت سفر اربعین نیست بلکه در جهت تأمین امنیت و آرامش خیال زائران است.

بیمه برای زائران اربعین ضروری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، سعید اوحدی دریافت گذرنامه و روادید را برای سفر به کشور عراق در ایام اربعین ضروری خواند و گفت: زائران ما باید به قوانین کشور عراق و قوانین داخل کشور خودمان احترام بگذارند.

    وی با اشاره به شرایط حساس کشور عراق، افزود: ستاد مرکزی اربعین اعلام کرده است که هیچ زائری بدون گذرنامه و روادید نمی تواند وارد عراق شود و دولت عراق هم اعلام کرده که هیچ زائری را بدون گذرنامه و روادید به داخل کشورش راه نمی دهد و مجازات سنگینی هم در پی دارد.

    رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این روزها بعضا صحبت هایی درباره بیمه شنیده می شود که آیا زائران بیمه بشوند یا نه، بیمه اجباری است یا اجباری نیست، اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد مرکزی اربعین که به درستی تدبیر کرده اند، بیمه برای سفر زیارتی اربعین ضروری است.

    وی با اشاره به سختی های سفر زیارتی اربعین در کنار لذت پیاده روی آن، افزود: دشمن تکفیری صهیونیستی داعش در کمین زائر اربعین است و شاهد مثال آن هم دو انفجاری بود که در سامرا اتفاق افتاد؛ اینکه توصیه می شود زائران عزیز حتما نسبت به خرید بیمه اقدام کنند نه به معنای افزایش قیمت سفر اربعین است بلکه در جهت تأمین امنیت و آرامش خیال زائر است.

    اوحدی با بیان اینکه هزینه های درمان و بیمارستان در داخل کشور عراق بسیار بالا است، گفت: تنها برای ورود بیمار به داخل بیمارستان 100 تا 150 دلار باید هزینه کند، هرچند امیدواریم اتفاقی برای زائران نیفتد اما پیش بینی بیمه با مبلغ 18 هزار تومان برای زائران ما مبلغی نیست که حداقل آرامش خیال داشته باشند.

    وی زائران را به خرید بیمه توصیه کرد و با بیان اینکه نگاه ستاد مرکزی اربعین و کمیته های مربوطه فراهم کردن تسهیلات برای زائران در دو بعد تأمین بهترین امکانات ممکن و برنامه ریزی برای تشرف زائر با کمترین هزینه است، یادآور شد: ورود به بیمارستان عراق برای کمترین درمان حداقل 100 دلار است و همراه بیمار برای اینکه تنها یک شب در کنار عزیزان خود باشد، باید 200 تا 300 دلار پرداخت کند.

    رییس سازمان حج و زیارت همچنین درباره هزینه روادید گفت: اگر دولت عراق مبلغ روادید را 40 دلار تعیین کرده است نباید اینگونه تلقی شود که ستاد مرکزی اربعین برای کاهش آن اقدامی نکرده است.

    وی افزود: وزارت امور خارجه و ستاد مرکزی اربعین جلسات متعددی را با وزارت خارجه عراق برگزار کردند تا قیمت ویزا کاهش یابد، اما ویزا حق حاکمیتی دولت عراق است و آنها اعلام کردند که براساس مصوبه 40 دلار است و کاری از دست وزارت خارجه و ستاد مرکزی اربعین بر نمی آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی