عصر بازار

مذاکره برای پوشش ریسک محصولات دانش‌بنیان با شرکت‌های بیمه‌گذار

عصر اعتبار- رییس امور مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: به منظور پوشش ریسک محصولات دانش‌بنیان با شرکت‌های بیمه‌گذار وارد مذاکره شدیم.

مذاکره برای پوشش ریسک محصولات دانش‌بنیان با شرکت‌های بیمه‌گذار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمد صاحبکار خراسانی با اشاره به اقدامات معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در خصوص پوشش ریسک شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: بیمه محصولات دانش‌بنیان مساله پیچیده‌ای است؛ چون نیاز به ارزیابی ریسک دارد.

    وی با تاکید بر اینکه حق بیمه‌های محصولات دانش‌بنیان بر اساس ارزیابی ریسک تعیین می‌شود، یادآور شد: از سوی دیگر ارزیابی ریسک نیز در مدت زمان کوتاه انجام نمی‌شود و ما به دنبال هموار کردن مسیر بیمه محصولات دانش‌بنیان هستیم.

    صاحبکار اضافه کرد: بر این اساس ما با برخی از بیمه‌ها در این زمینه وارد مذاکره شدیم.

    رییس امور مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در خصوص ضرورت بیمه محصولات دانش‌بنیان، یادآور شد: به عنوان مثال یک شرکت داخلی تولیدکننده کاتالیست است و بخش صنعتی تمایل به خرید این محصول دارد. در صورتی که بخش صنعتی از این کاتالیست داخلی در فرآیندها استفاده کند و کل فرآیند خراب شود، به بخش صنعتی ضرر و زیان زیادی وارد می‌شود.

    صاحبکار اظهار کرد: از این رو شرکت تولیدکننده باید به نوعی ضرر شرکت صنعتی را پوشش دهد که این امر با بیمه محصولات دانش‌بنیان میسر خواهد شد.

    وی تصریح کرد: در این حوزه ضرورت دارد ضرر و زیانی که ناشی از کاربری محصولات دانش‌بنیان است، شناسایی و ارزیابی شود و بر اساس حق بیمه مشخصی تعیین شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی