عصر بازار

اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

افزایش بهره وری و توانمندی کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران

عصر اعتبار- اکبری در حاشیه بازدید از ادارات ستاد مرکزی طی سخنانی با اشاره به اهمیت افزایش عملکرد مطلوب و توانمندسازی کارکنان گفت: توجه به توانمندسازی و ارتقاء بهروری پرسنل در راستای عملکرد بهینه آنان، مزایای زیادی برای سازمان دارد.

افزایش بهره وری و توانمندی کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی افزود: ارتقاء رضایت شغلی کارکنان، انجام صحیح امور محوله، بهبود کیفیت انجام کار و بالا بردن خلاقیت و نوآوری  از جمله محاسن افزایش مزایای پرسنل به شمار می آید.
    مدیرعامل بانک در تشریح ارتقاء عملکرد کارکنان گفت: افزایش توان عملکردی به معنای تحرک بخشیدن انگیزه مضاعف به همکاران است تا بتوانند بهتر به وظایفشان عمل کنند و با توان افزونتر در بهبود و توسعه امور مربوطه و افزایش خلاقیت و تاثیرگذاری آنان در سازمان موفق باشند.
    مرتضی اکبری ادامه داد: توانایی ذهنی و جسمی کارکنان، مشخص بودن اهداف، اختیارات و مسئولیت ها بر اساس چارت سازمان، وجود اعتماد و صداقت در مجموعه، در دسترس قرار گرفتن تمام اطلاعات داخلی، وجود نظام تشویق و تنبیه مناسب، برقراری ارتباط اثربخش بین مدیران و کارکنان، امنیت و غنی سازی شغلی، به کارگیری مطلوب مدل های ارزیابی و سنجش عملکردو توسعه فرهنگ انجام کار تیمی در سازمان، از جمله عوامل موثر بر توانمندسازی و ارتقاء عملکرد کارکنان است.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران محبت را گنجی بی پایان و فزاینده عنوان کرد و تاکید نمود: استفاده از این گنج در بانک قرض الحسنه مهر ایران باعث ایجاد فضایی معنوی و سرشار از مهر می شود که نتایج آن افزایش میزان رضایتمندی مشتریان از عملکرد بانک خواهد بود.
    اکبری ادامه داد: نگرانی و ترس افراد از شکست ها، موانع محیطی، توسعه فناوریهای جدید، حضور رقبا، شرایط اقتصادی کشور، موانع رفتاری و بی توجهی به گروه های غیر رسمی در سازمان، عدم باور پذیری و احساس تضعیف امنیت شخصی توسط مدیران از جمله موانع ارتقاء عملکرد و توانمندی است.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران یادآور شد: در این بانک برای افزایش توانمندی و ارتقاء عملکرد کارکنان اقدامات خوبی صورت گرفته است که مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها، تغییر مدل پرداخت پاداش و بهره وری به همکاران بر اساس عملکرد، ارتقاء شغلی پرسنل بر اساس نوع فعالیت و آموزش علمی و اصولی کارکنان بخشی از آن می باشد.
    وی در خصوص پرداخت بهره وری همکاران گفت: پاداش بهره وری کارکنان علاوه بر اینکه نسبت به گذشته کاهش نیافته، بلکه با تشکیل کمیته رفاهی بانک که مسئولیت تعیین شاخص های عملکردی و ارتباط آن با پرسنل در کلیه سطوح سازمانی را بعهده دارد، مناسب تر شده و محدودیتی برای پرداخت پاداش در قبال عملکرد مطلوب وجود ندارد و افزایش آن حتی تا چند برابر، به شرط تحقق عملکرد مثبت در سازمان مورد توجه ویژه است.
    اکبری طراحی نظام پرداخت عادلانه را از دیگر اهداف بانک برشمرد و افزود: افزایش بهره وری در بانک برای ما مهم بوده و با وجود شبکه گسترده ای از شعب و کارکنان در سراسر کشور به دنبال ارتقاء توانمندی کارکنان در حوزه های عملکردی و استفاده از ابزارهای نوین بانکداری هستیم.
    وی با اشاره به آثار مختلف مترتب بر توانمندی و عملکرد مطلوب کارکنان خاطرنشان کرد: برای توسعه نیروی انسانی باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنیم که هر روز در حال تغییرند. اگر در بانک افزایش بهره وری نیروی کار اتفاق بیافتد بسیاری از مشکلات و هزینه ها حذف و مزیت ها اضافه می شوند.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: عملکرد و میزان تلاش پرسنل از عوامل تعیین کننده میزان پاداش است که چنانچه میان عملکرد و پاداش رابطه ای دقیق برقرار شود، انگیزه کارکنان افزایش می یابد. اگر اعتقاد بر این باشد که کسانی که تلاش کرده اند باید مورد تشویق قرار گیرند، در آن صورت میزان کار یا تلاش، تعیین کننده عملکرد واقعی خواهد بود.
    وی افزود: ارزیابی عملکرد فرآیندی است که به وسیله آن کارکنان در فواصل معینی و به طور رسمی مورد بررسی و سنجش قرار می گیرند. شناخت کارکنان کارآمد و اعطای پاداش به منظور ایجاد انگیزه برای بهبود فعالیت های آنها و سایر کارکنان از جمله علل اصلی ارزیابی عملکرد است.
    مرتضی اکبری تصریح کرد: در واقع مدیریت بانک، در صورتیکه شاهد میزان تلاش و عملکرد مطلوب پرسنل باشد از اعطای پاداش بیشتر به پرسنل استقبال می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی