عصر بازار

از سوی دستگاه قضایی آمریکا

برادر رضا ضراب هم به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد

عصر اعتبار- مقامات قضایی آمریکا گفتند، برادر بزرگ رضا ضراب، تاجر ایرانی-ترک طلا به دست داشتن در انجام صدها میلیون دلار تراکنش مالی برای دولت و نهادهای ایرانی متهم شده است.

برادر رضا ضراب هم به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مقامات قضایی آمریکا گفتند، برادر رضا ضراب، تاجر ایرانی-ترک طلا هم به دست داشتن در انجام صدها میلیون دلار تراکنش مالی برای دولت و نهادهای ایرانی متهم شده است.
    محمد ضراب، شهروند دو تابعیتی ایرانی- ترک، بر اساس پرونده ای که نزد دادگاه فدرال منهتن تشکیل شده، به دست داشتن در نقل و انتقال پول از سوی دولت ایران متهم شده است. رضا ضراب قرار است دو ماه دیگر به اتهام نقض تحریم های آمریکا علیه ایران در آمریکا محاکمه شود. ضراب در ماه مارس در فلوریدا بازداشت شد.
    در دعوای جدید، ادعاهای جدیدی علیه رضا ضراب 33 ساله مطرح شده و گفته شده که وی در مبادلات مالی به نفع شرکت ماهان ایر ایران دست داشته است. شرکت هوایی ماهان ایر به بهانه ارائه خدمات به نیروهای سپاه قدس و حزب الله لبنان در فهرست تحریم های دولت آمریکا قرار دارد.
    یکی از وکلای رضا ضراب به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است.
    محمد ضراب، 38 ساله، که بر اساس ادعای مطرح شده، صاحب شبکه ای از شرکت های مختلف از جمله شرکت خدمات صرافی «فلش دوویز اکسچنج» در ترکیه است، اظهارنظری در این باره نکرده است. به گفته مقامات قضایی آمریکا وی ساکن ترکیه است و تحت تعقیب دولت آمریکا قرار دارد.
    ماموران تعقیب گفتند، برادران ضراب و دو نفر دیگر در فاصله سال های 2010 تا 2015 در نقل و انتقال صدها میلیون دلار پول از سوی دولت و نهادهای ایرانی و دور زدن تحریم ها دست داشته اند.
    رضا ضراب که گفته بی گناه است، قرار است روز 23 ژانویه 2017 در آمریکا محاکمه شود.
    این پرونده در ترکیه نیز مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. مقامات قضایی ترکیه در سال 2013 رضا ضراب و چند تن دیگر را به اتهام پرداخت رشوه به مقامات بلندپایه دولت ترکیه و مقامات بانکی به منظور تسهیل نقل و انتقالات پولی مرتبط با ایران دستگیر کرده بودند، اما پس از مدتی این افراد از اتهامات وارده تبرئه و آزاد شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی