عصر بازار

مدیرعامل بانک توسعه صادرات عنوان کرد:

مهلت بخشودگی جرایم تاخیر تا پایان آذر

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد: صادرکنندگان می توانند تا ۲۹ آذر با پرداخت بدهی معوقه از پرداخت جریمه دیرکرد معاف شوند که در این مورد سقفی درنظر نگرفتیم.

مهلت بخشودگی جرایم تاخیر تا پایان آذر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اگزیم نیوز دکتر علی صالح آبادی دربرنامه گفتگوی 18.30 شبکه خبر بااعلام این مطلب گفت گفت: مسئولان بانک توسعه صادرات تصمیم گرفته اند به مناسبت روز ملی صادرات از 29 مهر به مدت 2 ماه جریمه بدهی های معوق صادرکنندگان را مورد بخشودگی قرار دهند.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه میزان این معوقات خیلی بالا نیست، افزود: 80 درصد تسهیلات بانک به صادرکنندگان به صورت ارزی و 20 درصد به صورت ریالی است که این بدهی ها نیز مربوط به تسهیلات ریالی بوده و حدود 500 میلیارد تومان است.
    صالح آبادی با اشاره به امضاء تفاهم با وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: قرار شد 400 میلیارد تومان از منابع خود بانک را با تخفیف حداکثر 5 درصدی در اختیار صادرکنندگان قرار دهیم.
    او همچنین گفت: با سازمان توسعه تجارت نیز همکاری می کنیم تا هر چه ارزش افزوده کالای صادر شده بالاتر رود، تخفیف بالاتری نیز به آن تعلق بگیرد.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به بحث صادرات غیر نفتی که در اقتصاد مقاومتی مهم است، افزود: برای حضور در بازارهای جهانی، اقلام باید از نظر کیفیت و قیمت رقابت پذیر باشد که عامل نرخ سود تسهیلات تنها یکی از عوامل موثر در افزایش یا کاهش قیمت هاست.
    او گفت: در نیمه اول امسال، تسهیلات را با نرخ 16 درصد در اختیار صادرکنندگان قرار دادیم که هم اکنون این رقم برای صادرات در مناطق محروم 7 درصد و در سایر مناطق 11 درصد تعیین شده است.
    صالح آبادی با تاکید براینکه ما باید روابط بانکی خود را با بانک های خارجی توسعه دهیم، خاطرنشان کرد: ما باید حساب هایی را در بانک های خارجی ایجاد کنیم تا صادر کننده مطمئن تر بتواند گردش پولی داشته باشد.
    او افزود: هم اکنون در 23 بانک خارجی افتتاح حساب کردیم، در 65 کشور نیز بطور مستقیم و غیرمستقیم می توانیم پول جابجا کنیم و ال سی باز کنیم و با 90 بانک بطور مستقیم و غیرمستقیم رابطه بانکی برقرار کردیم که این به کاهش هزینه نقل و انتقال پول کمک زیادی کرده است.
    صالح آبادی گفت: بانک مرکزی اخیراً در بخشنامه ای به بانک ها اجازه داد تا برای خرید و فروش ارز مستقیم با صادرکننده کار کنند و همچنین بانک مرکزی تصمیم گرفته نرخ ارز را تا پایان سال یکسان سازی کند تا هزینه نقل و انتقال پول را کاهش دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو