عصر بازار

مدیر عامل بانک ملی ایران:

افزایش سرمایه بانک ها باعث تقویت توان تسهیلات دهی می شود

عصر اعتبار: مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: افزایش سرمایه بانک ها، باعث تقویت توان تسهیلات دهی و توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

افزایش سرمایه بانک ها باعث تقویت توان تسهیلات دهی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمدرضا حسین زاده در همایش دو روزه بررسی عملکرد شش ماهه اول سال 1395 و تبیین برنامه های شش ماهه دوم امسال که با حضور اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد این بانک در باشگاه آجودانیه در حال برگزاری است، با اشاره به جایگاه برجسته بانک ملی ایران در اقتصاد کشور و تاریخچه کهن آن ابراز داشت: بانک ملی ایران دارایی های زیادی از جمله نیروی انسانی متخصص و توانمند دارد که باید با مسئولیت شناسی، استفاده از فرصت های موجود و اهتمام همه جانبه، جایگاه این بانک ارتقا یابد.
وی با اشاره به سیر توسعه اقتصادی کشور از دهه های قبل تاکنون گفت: باتوجه به نقش بانک ها در توسعه اقتصادی کشور، امکانات و توانمندی های بانک ها نیز باید همزمان با این روند ارتقا یابد ولی در حال حاضر امکانات بانک ها نظیر کفایت سرمایه علی رغم تلاش همه جانبه بانک ها جوابگوی رشد اقتصادی کشور و تأمین انتظارات نیست.
به گفته حسین زاده، افزایش سرمایه بانک ها که مورد تأیید مسئولان اقتصادی کشور قرار دارد، زمینه ساز تقویت توان بانک ها در پرداخت بیشتر تسهیلات و ایجاد رونق و رشد در اقتصاد کشور خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت بالای ایجاد تعادل در هزینه ها و درآمدها در بانکداری، خواستار برنامه ریزی و پیگیری مسئولان بانک برای تحقق این مهم شد.
مدیر عامل بانک ملی ایران، ایجاد انگیزه برای کارکنان را یکی از برنامه های در دست اقدام هیأت مدیره بانک عنوان کرد و گفت: با ایجاد انگیزه در کارکنان و احساس مسئولیت شناسی آنها، قطعاً می توان آینده ای درخشان را برای بانک ترسیم کرد.
وی فرصت محدود باقی مانده تا پایان سال جاری را برای ارتقای وضعیت عملکردی بانک ملی ایران بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: برنامه های بازاریابی و مشتری مداری در افزایش منابع سپرده ای بانک بسیار موثر است. امروز مشتریان فقط به دنبال نرخ بیشتر سود نیستند بلکه تکریم و مشتری مداری در جذب آنها تأثیر زیادی دارد.
مدیر عامل بانک ملی ایران با عنوان اینکه جایگاه این بانک در سراسر کشور بسیار ویژه است، اظهار داشت: مدیران استانی بانک باید با استفاده از این جایگاه، برای جذب حداکثری منابع اقدام کنند.
در این همایش، اعضای هیأت مدیره در قالب پانل تخصصی ضمن تشریح وضعیت بانک ملی ایران در حوزه های مختلف، به بحث و بررسی درخصوص عملکرد ادارات امور شعب پرداختند. تبیین جایگاه عملکردی بانک ملی ایران در میان بانک های کشور توسط مهرزاد ذاکری مدیر امور طرح و برنامه و ارائه گزارش عملکرد ادارات امور شعب بانک توسط حمیدرضا فتحی بیرانوند رئیس اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی از دیگر بخش های این همایش بود.
دکتر خزایی استاد آینده پژوهی و مدیریت نیز سخنران علمی این همایش بود که با تبیین پیچیدگی های محیط پیرامونی داخلی و خارجی در حوزه های مختلف بویژه اقتصادی، ضرورت ها و نحوه داشتن نگاه و بینش آینده نگر را تشریح کرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی