عصر بازار

ذوالفقاری در دومین روز از همایش مدیران کل کمیته امداد:

صندوق‌های صدقات ساماندهی می‌شوند

عصر اعتبار- معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد در دومین روز از برگزاری همایش مدیران کل کمیته امداد از افتتاح باشگاه امور خیران این نهاد در کشور خبر داد.

صندوق‌های صدقات ساماندهی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی محمد ذوالفقاری  معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد روز پنجشنبه در دومین روز از همایش مدیران کل کمیته امداد در مشهد اظهار کرد: راه اندازی این باشگاه با هدف رتبه بندی ، رصد ورود و خروج خیران و شناسایی نیکوکاران ویژه در کشور است.


    وی با اشاره به اینکه 20 درصد خیران معادل 80 درصد کمک هارا به کمیته امداد دارند، بیان کرد: برگزاری همایش های خیران و برگزاری نشست با آنان از جمله مهم ترین برنامه‌های در دستور کار در این نهاد است.
    ذوالفقاری بیان کرد: طی نیمه اول امسال شش هزار میلیارد ریال مشارکتهای مردمی در کشور محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 260 میلیارد ریال رشد داشته است.
    وی با اشاره به اینکه جذب 11هزار و 500 میلیارد مشارکت های مردمی در سال جاری مد نظر است، افزود: با توجه به روند موجود پیش بینی می شود در تحقق این میزان مشارکت موفق عمل شود.
    معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد  به سهم صدقات در مشارکتهای مردمی جذب شده در کشور اشاره و بیان کرد: تا کنون 24 درصد صدقات، 25 درصد طرح اکرام ایتام، هشت درصد زکات و سایر طرح ها 43 درصد است.
    وی با اشاره به اینکه ساماندهی حوزه مشارکت های مردمی و افزایش مشارکت ها با صرف هزینه کمتر در دستور کار است، افزود: 12 گام اصلاح صندوق های صدقات از جمله این ساماندهی ها خواهد بود.
    به گزارش سایت خبری کمیته امداد،  ذوافقاری در ادامه با بیان اینکه از جمله فعالیت های سال آینده در این معاونت حرکت از سمت خیران فردی و حقیقی به سمت خیران حقوقی است، گفت:  به همین جهت به دنبال آن هستیم که مسئولیت اجتماعی ایجاد شود به این معناکه هر شخصی پول و درآمد بیشتری دارد، کمک و مشارکت بیشتری هم داشته باشد.
    وی در ادامه گفت: طبق سرشماری انجام شده 25 میلیون خانوار در کشور حضور دارند اما در حال حاضر تنها 10 میلیون مشترک صندوق صدقات، اکرام، زکات و غیره داریم که باید این شمار افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو