عصر بازار

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خبر داد؛

طرح بازنشستگی پیش از موعد ۱۰۰ هزار روستایی در انتظار تصویب شورای نگهبان

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: چندی پیش طرح بازنشستگی پیش از موعد ۱۰۰ هزار نفر از روستاییان، کشاورزان و عشایر در یک برنامه پنج ساله مطرح شد که در صورت تایید شورای نگهبان و ابلاغیه دولت اجرایی می شود.

طرح بازنشستگی پیش از موعد ۱۰۰ هزار روستایی در انتظار تصویب شورای نگهبان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،«محمدرضا رستمی» روز جمعه در آخرین روز برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلی تهران، در جریان بازدید از غرفه ایرنا گفت: اعتبار این طرح پنجاه هزار میلیارد ریال است که از محل اصل قانون 44 و یارانه ها تامین می شود.
    وی اضافه کرد: در سال اول اجرای این طرح 32 هزار نفر بازنشسته خواهند شد و در برنامه پنج ساله تعداد آن به 100 هزار نفر خواهد رسید.
    به گفته رستمی، روستاییان و عشایر دارای 70 سال سن و پرداخت 10 سال حق بیمه مشمول این طرح می شوند.
    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان از سال 1384 شروع به کار کرد و اکنون دارای یک میلیون و 500 هزار خانوار عضو و 32 هزار خانوار مستمری بگیر است در حالی که جمعیت مشمول کل کشور 6 میلیون خانوار برآورد شده است.
    وی این صندوق را یکی از صندوق های چهارگانه (تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایی و عشایر) زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد صندوق ارایه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت سه قشر کشاورز، روستایی و عشایر در بخش های مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است.
    وی با بیان این که صندوق مذکور اعتبارات خود را از ردیف بودجه دولتی، پنج درصد حق عضویت متقاضیان و تجمیع سود سرمایه گذاری ها تامین می کند، اظهار کرد: حق بیمه صندوق شامل 15 درصد درآمد سالیانه روستاییان، کشاورزان و عشایر است که پنج درصد آن توسط متقاضیان و 10 درصد توسط دولت پرداخت می شود.
    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی تصریح کرد: اکنون 65 هزار میلیارد ریال ذخیره صندوق است که شامل سه بخش سرمایه گذاری در املاک ، سهام و سپرده بانکی می شود.
    رستمی ادامه داد: از مجوع 32 هزار پرونده، 2 هزار و 500 پرونده از کارافتادگی و مابقی پرونده فوتی است که حق بیمه آنان بستگی به سطح بیمه پرداخت می شود.
    بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها امروز پس از یک هفته فعالیت به کار خود پایان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی