عصر بازار

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

گیم و انیمیشن بهترین حوزه‌ها برای توسعه کسب و کار است

عصر اعتبار- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چند نقطه از کشور به عنوان قطب تولید محتوا و توزیع در حوزه گیم و انیمیشن انتخاب شده اند که استان اصفهان یکی از این نقاط محسوب می شود. این حوزه یکی از بهترین محل ها برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

گیم و انیمیشن بهترین حوزه‌ها برای توسعه کسب و کار است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، نصرالله جهانگرد در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات و پنجمین جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال (اتوکام2016) در اصفهان، اظهار کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، اقتصاد کشور با رشد منفی 2.5 درصد مواجه بود، اما این رقم در حال حاضر به حدود چهار درصد رسیده و مشاهده می شود که دولت با تمام کمبودهای منابع، حدود شش درصد اقتصاد کشور را رشد داده است.

    وی با بیان اینکه آثار این پیشرفت همچنان در کام جامعه حس نمی شود و نیازمند تلاش بیشتر هستیم، افزود: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش پیشران را در کشور برعهده داشته است به طوری که در تمام سال های پس از انقلاب اسلامی، میانگین رشد در ICT حدود 19 درصد بوده در حالی که در سایر بخش ها مانند کشاورزی و معدن میانگین رشد، از هفت درصد متجاوز نبوده است.

    رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: در سال های اخیر، جمع بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور 27 تا 28 هزار میلیارد تومان بوده است که حدود 85 درصد از این میزان مربوط به حوزه ICT می شود. همچنین پیش بینی می شود طبق برنامه ششم توسعه، این میزان به 100 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

    جهانگرد اضافه کرد: در سه سال گذشته، دسترسی و توزیع بستر پرسرعت ارتباطات و اطلاعات بیش از 300 درصد رشد داشته است و این موضوع نشان می دهد که مسیر پیشرفت و سمت و سوی خدمات نرم افزاری و داده آمایی و IOT و دولت الکترونیک، شتابان خواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: آمار و ارقام نشان می دهد که رفتار و ساختار بازار، ساختار توزیع شده خواهد بود و پیگیر این موضوع هستیم که اختیارات مدیریتی را توزیع کنیم.

    معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه باید دسترسی به محیط مبادله دیتا در هر نقطه ای با سهولت فراهم باشد، گفت: در سال های گذشته 90 درصد ترافیک کشور به بیرون از کشور می رفت و "هاست ها" (host) بیشتر خارج از کشور قرار داشتند، اما در حال حاضر با بهبود شبکه دسترسی، حدود 64 درصد هاست ها به داخل کشور آمده است.

    جهانگرد به حوزه گیم و انیمیشن اشاره کرد و ادامه داد: چند نقطه از کشور به عنوان قطب تولید محتوا و توزیع در حوزه گیم و انیمیشن انتخاب شده اند که استان اصفهان یکی از این نقاط محسوب می شود. این حوزه یکی از بهترین محل ها برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو