عصر بازار

عضو اتاق تهران:

بانک های اروپایی با ارقام پایین گشایش اعتبار می کنند

عصر اعتبار- یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اعلام کرد: بانک‌های اروپایی همچنان با ارقام پایین (برای نمونه ۵۰ میلیون یورو) گشایش اعتبار می‌کنند و در آسیا شرایط بهتر است.

بانک های اروپایی با ارقام پایین گشایش اعتبار می کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فریال مستوفی در سی‌و چهارمین نشست اعضای کمیسیون صنعت و معدن گفت: وضعیت گشایش اعتبار در مورد بانک‌های چینی بهتر است و آنها با تامین مالی (فاینانس‌ها) با ارقام بالا نیز موافقت می‌کنند.
    وی افزود: موضوع قراردادهای امضا شده برای سرمایه گذاری خارجی، از صدور مجوز سرمایه‌گذاری تا اجرای این طرح‌ها فاصله بسیاری دارد.
    مستوفی اضافه کرد: برخلاف بانک های اروپایی، شرکت‌های بیمه‌ای همکاری خوبی را با ایران آغاز کرده‌اند.

    ** رشد پنج تا 6 برابری سرمایه گذاری خارجی
    عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران در نشست این کمیسیون گفت: میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در سال‌های گذشته از رقم سالی دو میلیارد دلار فراتر نمی‌رفت اما امسال انتظار می رود پنج تا 6 برابر شود.
    سیدحسین سلیمی اضافه کرد: چنانچه با روند کنونی استقبال از سرمایه گذاری در کشور پیش رویم، سرمایه‌گذاری در ایران برپایه ارزش قراردادهای امضا شده امسال به 10 میلیارد تا 12 میلیارد دلار می رسد.

    ** استقبال اروپایی ها از فولاد ایران
    عضو دیگر این کمیسیون اعلام کرد: امروز وضعیت شرکت های تولیدکننده فولادی بهبود یافته است؛ به گونه ای که شرکت های اروپایی برای خرید تولیدات فولادی ایران ابراز تمایل می کنند.
    محمد اتابک اضافه کرد: امسال میزان مراجعه شرکت‌های اروپایی به طرف های ایرانی خود برای خرید فولاد و همچنین خریداری سهام شرکت‌های فولاد افزایش یافته است.

    ** خروج واحد های سیمانی از وضعیت بحرانی
    نایب رییس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان و عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از خروج شرکت های تولیدکننده سیمان کشور از وضعیت بحرانی خبر داد.
    مرتضی لطفی گفت: واحدهای تولیدکننده سیمان کشور در دوره هفت ماهه امسال از وضعیت زیان انباشته خارج شده‌اند و شرایط بهتری دارند.
    لطفی اضافه کرد: اکنون کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید ریل راه آهن را آغاز کرده و این امر نویدبخش توسعه شبکه ریلی و افزایش حمل ونقل سیمان از طریق راه آهن است.
    جمهوری اسلامی چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می شود و از ظرفیت 22 میلیون تا 24 میلیون تن کنونی، دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد خام در افق 1404 را دنبال می کند.
    ایران در صنعت سیمان نیز 80 میلیون تن ظرفیت دارد و تا پایان پارسال 70 واحد تولیدی نزدیک به 60 میلیون تن از این ماده را در بازار داخلی و صادراتی عرضه کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی