عصر بازار

ربیعی:

ایران امروز نیازمند سلامت و امنیت اخلاقی است

عصر اعتبار- وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از بزرگترین اقدامات دولت یازدهم گسترش خیرجمعی است و این مسیر ادامه پیدا می‌کند، گفت: دولت یازدهم دولت فروتن است و خود را در مقابل ناسالمی‌ها و رفع فقر و نابرابری مسوول می‌داند.

ایران امروز نیازمند سلامت و امنیت اخلاقی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی در همایش مسوولیت اجتماعی که با حضور رییس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه می‌توان تورم را کنترل و رشد اقتصادی را تضمین کرد، اما ترمیم جامعه آسیب دیده دشوار و سخت است، اظهار کرد: اخلاق و رفتارهای مسوولانه و حرکت به سمت خیرجمعی از اوایل تشکیل دولت یازدهم مورد توجه بود.

    وی افزود: به علت عدم نگاه به نسل‌های آینده ایران، رفتارهای غیرمسوولانه که مسائل را به صورت کوتاه مدت می‌نگریست شکل گرفت و کمتر پیرامون آسیب‌های اجتماعی بزرگ جامعه صحبت شد، اما خصلت دولت دکتر روحانی این بود که مسوول باشد و رفتارهایش را در جهت خیرجمعی شکل دهد.

    وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند سلامت و امنیت اخلاقی در جامعه است، گفت: حتما باید جامعه را به سمتی سوق بدهیم که مردمی پر از شادی و نشاط داشته باشیم. جامعه‌ای پر از امید که مردمش با اطمینان از فردایی بهتر لحظات را سپری می‌کنند.

    ربیعی ادامه داد: دولت، نهادهای اجتماعی و مردم سه ضلع یک مثلث هستند که می‌توانند در پیشبرد امور اجتماعی و حل مشکلات با یکدیگر حرکت کنند. تلاش دولت در کنار نهادهای اجتماعی، ایجاد جامعه‌ای برای به زیستن است.

    وی تاکید کرد: دولت تلاش کرده است با تسهیل‌گری و حمایت زمینه حضور مردم را در خیر جمعی فراهم کند. دولت یازدهم ایجاد جامعه‌ای دارای آرامش در دستور کار خود قرار داده و سعی کرده است  آرامش را به جامعه برگرداند. یکی از بزرگترین اقدامات دولت گسترش خیرجمعی و NGOهای مرتبط با خیرجمعی است. این مسیری است که در سه سال قبل طی کردیم و آن را ادامه می‌دهیم.

    وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در ادامه دولت یازدهم را دولتی فروتن دانست و گفت: دولت فروتن، دولتی است که داشته‌ها و نداشته‌های خود را با مردم در میان می‌گذارد و از آنها کمک می‌خواهد. دولت فروتن به مثابه خیر جمعی است و خود را در مقابله با ناسالمی‌ها و رفع فقر و نابرابری مسوول می‌داند و به دنبال احیای نهادهای مدنی است.

    ربیعی ادامه داد: مردم نیز در این میان نقش بزرگی ایفا می‌کنند. ما ایرانیان باید بیش از هر زمان دیگری هوای همدیگر را داشته باشیم و زمینه‌ای فراهم کنیم تا هر ایرانی به عنوان مسوول در برابر هموطنانش ایفای نقش کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی