عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- در حالی که پس از کاهش قیمت طلا به پایین ترین رقم حدود ۶ ماه گذشته در جلسه قبل، تقاضا برای خرید فیزیکی طلا افزایش یافته، قیمت طلا امروز افزایش داشت.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که پس از کاهش قیمت طلا به پایین ترین رقم حدود 6 ماه گذشته در جلسه قبل، تقاضا برای خرید فیزیکی طلا  افزایش یافته، قیمت طلا امروز افزایش داشت.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1224 دلار و 46 سنت رسید. فلز زرد روز دوشنبه به 1211 دلار و 8 سنت رسید که پایین ترین رقم از 3 ژوئن تاکنون بود.
    قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.2 درصد افزایش یافت و به 1224 دلار و 30 سنت رسید.
    به گفته سم لافلین، تحلیلگر بازار طلا، تقاضا برای خرید طلا در چین در ساعات معاملات آسیایی افزایش داشت.
    وی افزود: «سطح حمایتی برای طلا حدود قیمت 1210 دلار است و در پایین تر از این سطح شاهد مقاومت قوی در سطح حدود 1200 دلار هستیم.»
    قیمت طلا از9 نوامبر یعنی زمانی که به دلیل پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا به 1337 دلار و 40 سنت رسید، حدود 9 درصد کاهش یافته است.  ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه پس از پیروزی ترامپ افزایش یافته زیرا سرمایه گذاران معتقدند سیاست های مالی و تجاری دولت وی موجب افزایش تورم خواهد شد.
    شاخص دلار امروز با 0.17 درصد کاهش به 99.938 رسید، اما همچنان در نزدیکی رقم 100.51 که در دسامبر 2015 به ثبت رسیده باقی ماند.
    ویانه لاس، تحلیلگر بازار طلا گفت، به نظر می رسد که  افزایش هزنیه ها از سوی ترامپ موجب افزایش انتظارات تورمی خواهد شد و به همین دلیل است که ارزش دلار بالا رفته است.
    رابرت کاپلان، رئیس فدرال رزرو شعبه دالاس دیروز گفت، بانک مرکزی امریکا در مسیر افزایش قریب الوقوع نرخ بهره قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی