عصر بازار

ثبات نسبی بازار طلا و سکه

احتکار مسکوک تکذیب شد

عصر اعتبار- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تکذیب هرگونه احتکار سکه در بازار، خاطرنشان ساخت: ثبات نسبی در چند روز گذشته بر بازار طلا و سکه حاکم شده و درصد های ناچیز افزایش نرخ ها، ناشی از رشد نرخ دلار است.

احتکار مسکوک تکذیب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای افزود: پس از پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مشخص شدن نتیجه نهایی، با فروکش کردن التهاب بازارهای مالی، چند روزی است که ثبات نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی حاکمیت دارد.
    به گفته وی، قیمت اونس جهانی طلا در روزهای گذشته به میزان یک تا دو دلار نوسان داشته و این امر نشانه ثبات قیمت در بازارهای مالی است.
    رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: بازارهای داخلی سکه و طلا نیز در این روزها با نوسانان اندکی روبرو بود که بیشتر حالت افزایشی داشته و علت اساسی آن، رشد نرخ ارز بود.
    کشتی آرای خاطرنشان کرد: روزهای گذشته قیمت سکه بین 10 تا 30 هزار ریال افزایش داشته که ناشی از افزایش قیمت دلار در بازار آزاد بود.
    وی یادآور شد: حاکمیت رکود بر بازار در یک سال گذشته، موجب شد تا همواره قیمت سکه با نرخ طلای آن نزدیک شود، اما امروز ( سه شنبه ) متفاوت شده است و این تفاوت قیمت را نمی توان «حباب» نامید.
    این مقام مسوول گفت: این تفاوت قیمت را می توان «حاشیه ریسک» اطلاق کرد که به علت نوسان های قیمتی در دو الی سه هفته گذشته و ناشی از تفاوت قیمت سکه و نرخ جهانی طلا ایجاد شد.
    وی ضمن رد موضوع «احتکار» طلا در بازار گفت: طبیعی است افرادی که سکه را با نرخ بالاتر خریداری کرده اند، امروز حاضر به فروش آن نیستند و به افزایش قیمت می اندیشند.
    کشتی آرای خاطرنشان کرد: اینک سکه به اندازه کافی در بازار موجود است و متقاضیان می توانند نسبت به خریداری آن اقدام کنند.
    صرافان ارز و سکه در معاملات بازار آزاد تهران، در زمان انتشار این خبر، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را 11 میلیون و 149 هزار ریال دادوستد کردند.
    همچنین برپایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم 10 میلیون و 970 هزار ریال، هر قطعه نیم سکه پنج میلیون و 610 هزار ریال و هر ربع سکه دو میلیون و 950 هزار ریال دادوستد شد.
    براساس معاملات امروز بازار آزاد، هر قطعه سکه یک گرمی یک میلیون و 850 هزار ریال فروخته و هر گرم طلای 18عیار، یک میلیون و 115 هزار و 920 ریال داد و ستد شد.
    براساس این گزارش ، امروز هر اونس طلا یک هزار و 231 دلار و 60 سنت نرخ داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی