عصر بازار

فردا انجام می شود؛

پذیره نویسی اوراق مرابحه۵۰۰ میلیارد تومانی سایپا

عصر اعتبار- در پذیره نویسی این اوراق ۵۰۰ میلیارد تومانی به قیمت هر ورقه ۱۰۰ هزار تومان، دو شرکت تامین سرمایه امید و سرمایه لوتوس پارسیان، متعهد پذیره نویسی ۳۰۰ و ۲۰۰ میلیارد تومانی هستند.

پذیره نویسی اوراق مرابحه۵۰۰ میلیارد تومانی سایپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، اوراق مرابحه 500 میلیارد تومانی سایپا که با هدف تامین مالی خرید قطعات با حق العمل کاری دو شرکت قطعه ساز داخلی در بورس تهران درج شد، فردا پذیره نویسی می شود .

    شرکت سایپا در حالی از دوم آبان به دلیل افزایش قابل توجه درآمد سرمایه گذاری ها و کاهش و بهای تمام شده با توقف نماد روبرو شده که دیروز اوراق مرابحه 500 میلیارد تومانی آن با نمادهای "صایپا988" و "صایپا908" در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس درج شد.

    این اوراق دارای نرخ سود علی­ الحساب 18 درصدی و قابل معامله بوده که برای خرید مواد و قطعات مورد نیاز در تولید محصولات شرکت سایپا منتشر خواهد شد. قرار است با حق العمل کاری دو شرکت سازه گستر و مگامتور، 300 و 200 میلیارد تومان قطعه خریداری شود.

    سه بانک تجارت ، دی و توسعه تعاون ، ضامن این اوراق 4 ساله و دو کارگزاری سپه و سپهر باستان هم عامل فروش هستند.

    در پذیره نویسی این اوراق 500 میلیارد تومانی به قیمت هر ورقه 100 هزار تومان، دو شرکت تامین سرمایه امید و سرمایه لوتوس پارسیان، متعهد پذیره نویسی 300 و 200 میلیارد تومانی هستند.

    گفتنی است: اوراق مرابحه بیانگر مالکیت دارندگان واحدهای سرمایه گذاری با ارزش برابر از کالایی در قالب عقد مرابحه است و این نوع اوراق برای تأمین مالی کالای موضوع عقد مرابحه منتشر می شود که حکایت از بدهی ناشی از بیع مرابحه می کند و دارنده ورق مالک و طلبکار دین است.

    بنابراین مرابحه توافق درباره معامله خرید و فروش برای تأمین مالی دارایی است که در آن هر دو طرف از هزینه ها و حاشیه سود اطلاع دارند و آن‌ را قبول کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی