عصر بازار

نوسازی بافت های فرسوده گلستان با تسهیلات بدون سپرده

عصر اعتبار- دبیر ستاد احیای بافت های فرسوده گلستان اعلام کرد: تسهیلات بدون سپرده و با بهره کم برای نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت های فرسوده استان پرداخت می شود.

نوسازی بافت های فرسوده گلستان با تسهیلات بدون سپرده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، ابراهیم مبارک قدم با اشاره به اینکه این تسهیلات از مرحله پی ریزی به واحدهای مذکور پرداخت می شود، گفت: سال گذشته سهمیه پرداخت تسهیلات در استان یک هزار و 300 واحد مسکونی بوده اما امسال یک هزار و 700 واحد می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: از نیمه اردیبهشت سال 95 نیز تاکنون 500 واحد مسکونی در استان برای نوسازی از تسهیلات بافت های فرسوده بین 300تا 400 میلیون ریال بهره مند شدند.

    مبارک قدم ادامه داد: تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت های فرسوده استان به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای گرگان و گنبد 400 میلیون ریال و با نرخ 18 درصد است که 10 درصد آن از محل یارانه بخش مسکن پرداخت می شود.

    وی اضافه کرد: در سایر شهرهای استان نیز رقم این تسهیلات 300 میلیون ریال است.

    مبارک قدم با بیان استقبال گسترده مردم از پرداخت این تسهیلات، ادامه داد: این تسهیلات هم به متقاضیان نوسازی و هم به انبوه سازان پرداخت می شود.

    وی افزود: استفاده مردم و انبوه سازان از ضوابط تشویقی یکی دیگر از اهداف نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت های فرسوده استان برای حضور بیشتر مردم و انبوه سازان در این مناطق می باشد.

    مبارک قدم خاطرنشان کرد: متقاضیان با مراجعه به اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی و در شهرستان ها به اداره های راه و شهرسازی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

    16 شهر استان گلستان دارای بافت فرسوده به مساحت بیش از دو هزار و 28 هکتار است که 973 هکتار آن در شهرهای گرگان و گنبدکاووس واقع شده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی