عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- در حالی که ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا امروز، افزایش های جلسه قبلی را حفظ کرد، اما ابهام در مورد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا موجب شد تا قیمت فلز زرد افزایش قابل توجهی را شاهد نباشد.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا امروز، افزایش های جلسه قبلی را حفظ کرد، اما  ابهام در مورد افزایش نرخ بهره توسطز فدرال رزرو آمریکا موجب شد تا قیمت فلز زرد افزایش قابل توجهی را شاهد نباشد.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رشد 0.67 درصدی در جلسه قبلی، امروز با 0.14 درصد افزایش به 1229 دلار و 36 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.41 درصد افزایش به 1229 دلار و 50 سنت رسید.
    مارک تو، رئیس بخش تحقیقات گروه مالی وینگ فاگ در هنگ کنگ گفت: «در حال حاضر شاهد نوعی ترمیم قیمت هستیم اما احتمالا قیمت طلا در کوتاه مدت از 1230 دلار فراتر نخواهد رفت.»
    «تا زمانی که مردم درباره سیاست های احتمالی رئیس جمهوری آینده آمریکا بیاندیشند و به آن واکنش نشان دهند، قیمت طلا بین 1215 تا 1250 دلار در نوسان خواهد بود.»
    پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب شد تا میزان بازدهی اوراق قرضه در هفته جاری به بالاترین رقم های سال 2016 برسد و ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی در روز سه شنبه به بالاترین رقم 11 ماه اخیر برسد. این افزایش ها بدان دلیل بوده که سرمایه گذاران معتقدند سیاست های دولت جدید موجب افزایش تورم در آمریکا خواهد شد.
    روز چهارشنبه شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی 0.26 درصد کاهش یافت و به 99.965 رسید.
    تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «کاهش جزئی ارزش دلار نیز به بهبود احساس سرمایه گذاری کمک کرده است.»
    با این حال ارزش دلار همچنان در نزدیی بالاترین رقم 11 ماه گذشته قرار دارد.
    آمارهای قوی تر از حد انتظار از میزان خرده فروشی در آمریکا در ماه اکتبر نشان دهنده ادامه روند رو به رشد اقتصاد آمریکاست و می تواند فدرال رزرو را به افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر تشویق کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی