عصر بازار

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

رشد حاشیه‌نشینی، فقر و بیکاری مهمترین تهدید حوزه‌ی اجتماعی کشور

عصر اعتبار- رئیس سازمان بهزیستی بااشاره به اینکه حاشیه‌نشینی، فقر و بیکاری مهمترین تهدیدحوزه‌ اجتماعی است،گفت: دربرنامه‌ای که ازسوی ستادبازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی اجراشده، نقشی به بهزیستی نداده اند.

رشد حاشیه‌نشینی، فقر و بیکاری مهمترین تهدید حوزه‌ی اجتماعی کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مرکز اطلاع رسانی بهزیستی، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح همایش علمی ‌کاربردی مدیران ستادی و معاونین پشتیبانی و منابع انسانی در مشهد با اشاره به برنامه‌ای که از سوی ستاد بازآفرینی سکونتگاه‌های غیر رسمی به اجرا درآمده، گفت: در این برنامه نقشی به بهزیستی نداده‌اند در حالی که در سیاست‌های کلی حوزه اجتماعی نظام، سازمان بهزیستی، جدای از وزارت رفاه، مطرح شده است.

    وی با اشاره به دو راهبرد و برنامه‌ی سازمان متبوعش در مدتی که مسئولیت آن را بر عهده گرفته گفت: اولین موضوع، بررسی وضعیت کلی سازمان بهزیستی، جایگاه آن در بین سایر دستگاه‌ها، نقش آن در عملکرد اجتماعی و شناساندن جامع سازمان بهزیستی به مردم و مسئولان بوده که بخشی از آن انجام شده و بقیه نیز در دست اجرا است.

    معاون وزیر تصریح کرد: در قسمت آسیب‌شناسی عملکرد سازمان به این رسیدیم که ارزیابی مستمر عملکرد می‌تواند ما را از آسیب‌ ناکارآمدی حفاظت کرده و پیش از آنکه دستگاه‌های ناظر و مردم در مورد ما قضاوتی داشته باشند خودمان در مورد عملکرد خودمان داوری و بررسی کنیم.

    وی با بیان اینکه پایین بودن بهره‌وری در تمام دستگاه‌ها دیده می شود افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات، عدم تناسب دریافت‌ها و کارهای پرسنل سازمان بهزیستی بوده که در این راستا اقداماتی انجام شده و در حال حاضر، به بهبودهایی دست یافته‌ایم.

    محسنی بندپی، ارتقای بهره‌وری را یکی از اهداف راهبردی بهزیستی عنوان کرد و گفت: در این راستا فعالیت‌هایی همچون ایجاد تعهد بیشتر در کارکنان، توجه به نیازهای آنان، توجه به تغییرات محیطی، تقویت اخلاق‌مداری، فراهم‌کردن شرایط و ابزار خدمت‌رسانی بهتر، توجه به حفظ سلامت جسمی و بهداشت روانی کارکنان و افزایش انگیزه‌های شغلی در دستور کار بهزیستی قرار گرفته و برنامه‌های اجرایی برای این مشکلات مدت‌هاست که آغاز شده است.

    وی با تاکید بر مطرح کردن افزایش حقوق و میزان دریافتی کارکنان بهزیستی نسبت به  سایر سازمان ها در حضور ریاست جمهوری افزود: انتظار داریم، همکاران ما، حداکثر تلاش خود را برای ارتقای بهره‌وری در سازمان داشته باشند و خدمت به جامعه‌ی هدف سازمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

    محسنی بندپی، از تغییر وضعیت کارکنان قراردادی از نظر دریافتی‌هایشان خبر داد و افزود: با کمک سازمان برنامه و دفتر ریاست جمهوری به هر یک از 22 هزار نفر کارکنان سازمان در سراسر کشور یک پاداش 300 هزار تومانی داده شده که اگر چه مبلغ زیادی نیست اما به هر حال کمکی خواهد بود و همچنین ملاک عدالت در نظر گرفته شده که به همه‌ی کارکنان برسد.

    در ادامه، «فرزاد حیدری» معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی کشور در این همایش با تاکید بر  شناخت نقاط ضعف و قوت عملکردی در بهزیستی گفت: این معاونت‌ها باید با تلفیق مسائل مالی و سرمایه‌ی انسانی، هدف افزایش بهره‌وری و تحقق اهداف سازمانی را اجرایی کنند که وظیفه‌ی بسیار سنگینی است.

    معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیتسی کشور در پایان یادآور شد: نتایج کارگروه‌هایی را که در مناطق 6 گانه کشور حاصل شده در این همایش به بحث می‌گذاریم و در 15 محور در ساختار شش کارگروه تخصصی، مشکلات را بررسی و ارزیابی می‌کنیم و نتایج نهایی را به سراسر کشور ابلا غ خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی