عصر بازار

قیمت جهانی شمش روی افزایش می یابد

عصر اعتبار- مدیر عامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران گفت: شرکت های بزرگ بین المللی فعال در صنعت روی، پیش بینی کرده اند، قیمت هر تن شمش روی تا پایان سال ۲۰۱۶ در سطح جهان بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دلار باشد.

قیمت جهانی شمش روی افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سعد محمدی افزود: با توجه به آمارهای منتشر شده پیش بینی می شود تقاضا برای روی در حدود یک درصد در سال آینده میلادی رشد داشته باشد و این رشد تقاضا، تا حدی قیمت ها را تقویت خواهد کرد.
    وی یادآورشد: با این وجود، افت قیمت روی در سال 2017 محتمل به نظر نمی رسد و این افزایش تقاضا تا حدی روند حرکت قیمت را مثبت خواهد کرد.
    محمدی اظهار کرد: در حدود یک ماه دیگر انجمن سرب و روی در کشور پرتغال تشکیل جلسه خواهد داد و آمارها به طور دقیق ارائه خواهد شد، بعد از این همایش به حتم اطلاعات و پیش بینی های دقیق تری در خصوص قیمت و تقاضا منتشر خواهد شد.
    مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران در خصوص عملکرد نیمه دوم سال جاری گفت: نیمه دوم سال در خصوص تعدیل مثبت نمی توان اظهار نظر کرد، اما در تلاش هستیم تا روند رو به رشد مجموعه ادامه پیدا کند.
    وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعد از مدت ها رکود روند رو به رشد در شرکت ایجاد شده است و امیدواریم این شرایط برای نیمه دوم سال هم ادامه داشته باشد و جهت گیری هم با توجه به گذشت یک ماه از نیمه دوم سال به سمت بهبود تولید و فروش بوده است.
    محمدی ابراز کرد: با توجه به امکانات موجود به جهت یافتن ذخایر جدید، برای افزایش تولید از طرف مجموعه های دولتی باید اقدام شود و در اختیار صنعت قرار گیرد.
    مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران گفت: شرکت توسعه معادن روی هم در خصوص هر گونه سرمایه گذاری برای اکتشاف پهنه هایی که احتمال وجود سرب و روی در آن باشد اعلام آمادگی می کند تا شرایط بهتری در صنعت ایجاد شود.
    وی ادامه داد: با توجه به گزارش 6ماهه، میزان تولید روی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 13 درصدی را تجربه می کند، از همین رو امیدواریم روند افزایش تولید را در 6ماهه دوم هم شاهد باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی