عصر بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی:

تسهیلات بانکی به ۸۳ طرح و واحد تولیدی آذربایجان غربی پرداخت شد

عصر اعتبار- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: سیستم بانکی استان در مجموع پرداخت یک هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال تسهیلات را به ۸۳ طرح و واحد تولیدی این سازمان تایید کرده است.

تسهیلات بانکی به ۸۳ طرح و واحد تولیدی آذربایجان غربی پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری با اشاره به گزارش کمیته نظارت بر واحدهای تسهیلات گیرنده و طرح رونق تولید اظهار داشت: در اجرای دستورالعمل تأمین مالی واحدهای راکد و نیمه فعال توسط وزارت متبوع، فرایند تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب تعریف شده است.

    وی افزود: این فرایند با ثبت درخواست متقاضیان در این سامانه آغاز و با بررسی و تصویب یا عدم تصویب درخواست ها توسط کمیته کارشناسی و کارگروه تسهیل ادامه یافته و در نهایت با تأیید و پرداخت توسط سیستم بانکی تداوم می یابد.

    به گفته اسکندری، تمامی مراحل مذکور توسط متقاضیان و نمایندگان دستگاه های اجرایی و نظارتی ذیربط قابل رصد و پیگیری بوده و بر اساس گزارش استخراجی از سامانه مذکور تا تاریخ26  آبان، سیستم بانکی استان در مجموع پرداخت یک هزار و 417 میلیارد ریال تسهیلات را به 83 طرح و واحد تولیدی این سازمان تایید کرده است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت متبوع، به منظور راستی آزمایی اقدامات انجام یافته نظام بانکی، کمیته ای مرکب از نمایندگان دستگاه های نظارتی و اجرایی تحت عنوان کمیته نظارت تشکیل و این کمیته طی برنامه ریزی و هماهنگی انجام یافته نسبت به پیگیری و نظارت بر تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی اقدام کرده است.

    وی بیان کرد: هم اکنون نتایج پیگیری های کمیته نظارت نشان می دهد که سیستم بانکی استان از مجموع 83 واحد دارای مصوبه پرداخت، به تعداد 65 واحد و سه طرح صنعتی، در مجموع حدود یک هزار و 102 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: علاوه بر آن مبلغ 100 هزار میلیون ریال برای شرکت قند ارومیه مصوب و طبق اعلام بانک پرداخت شده، اما 65 هزار میلیون به حساب بدهی قبلی شرکت جایگزین شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی