عصر بازار

دکتر هاشمیان در چهارمین مجمع دبیران شوراهای امربه معروف ونهی از منکر وزارتخانه ها،سازمانهاودستگاه ها

شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های مختلف الگوسازی کنند

عصر اعتبار: معاون دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر در چهارمین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در خصوص دستورالعمل های اجرایی آن اظهار داشت: الگوسازی در حوزه های مختلف برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های مختلف الگوسازی کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰
  • شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های مختلف الگوسازی کنند
  • شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های مختلف الگوسازی کنند
  • شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های مختلف الگوسازی کنند
  • شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های مختلف الگوسازی کنند
  • شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های مختلف الگوسازی کنند

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر هاشمیان گفت: اگر می خواهیم پرچم امر به معروف و نهی از منکر برافراشته باشد باید همه گوش به فرمان رهبری باشیم.
وی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از چقازردی مدیرعامل، جلالی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آقاجانی فرمانده حوزه مقاومت بسیج و بزرگی مدیر امور حراست بانک سپه به دلیل تلاشهای صورت گرفته در بانک در راستای تحقق اهداف فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در چهارمین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی که به میزبانی ¬¬بانک سپه برگزار شد به تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و دستورالعمل های اجرایی آن پرداخت و خاطر نشان کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی کشور باید محل مناسبی را به عنوان دبیرخانه خود به صورت مجزا برای این کار اختصاص دهند.
دکتر هاشمیان با بیان اینکه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید در جایگاه واقعی خودش در نظام جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد افزود: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه و نظام اداری فعال می باشند و نظام اراده کرده است تا اصلاح امور اجتماعی کشور به واسطه امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد و انجام شود.
وی با تاکید بر این که ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور سه طرح را در دست اجرا دارد تصریح کرد: در نظام اداری طرح یاوران معروف، در نظام دانش آموزی طرح یادآوران معروف و در نظام دانشجویی طرح طلایه داران را در دانشگاه ها به مرحله اجرا گذاشته و تصویب کرده است.
دکتر هاشمیان با اشاره به اینکه حمایت های قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر بسیار جدی است افزود: قانون به آمران به معروف و ناهیان از منکر قدرت و اقتدار داده است تا از ظرفیت های خود برای اجرای آن در جامعه استفاده کنند.
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در خصوص راهبردهای اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از اسراف و تبذیر و تجمل گرایی اظهار داشت: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری حفظه ا... تعالی و با هدف تحقق عدالت اجتماعی در جامعه راهبردهای اصلاح و الگوی مصرف در جلسات مورخ 10/05/1395 و 11/07/1395اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح و به تصویب رسید.
وی در مورد راهبردهای مشترک برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر به تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم و کارکنان نسبت به قبح اسراف و تبذیر، تبلیغ و ترویج اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به گفتمان رایج جامعه، طراحی الگوی رفتاری در اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی برای پیاده سازی و اجرای آن، توسعه آموزش کارکنان دستگاه های دولتی، نیروهای مسلح و اصناف درخصوص تعالیم دینی و احکام شرعی اسراف، تبذیر و تجمل گرایی، جلوگیری از اسراف در مصارف عمومی به ویژه مصرف آب و برق، گاز، انرژی، کاغذ و ... در محیط های اداری، نظامی، آموزشی و اماکن عمومی، تفریحی و ورزشی، جلوگیری از اسراف در همایش ها، جشن ها و جشنواره ها و مراسم بین المللی، ملی و منطقه ای و نظارت و کنترل ماموریت های داخلی و خارجی غیر ضرور، فرهنگ سازی الگوی صحیح مصرف، جلوگیری از اسراف غذا با تاکید بر افزایش کیفیت آن در دستگاه ها و مراکز آموزشی و تعیین شاخص های اسراف، تبذیر و تجمل گرایی در دستگاه ها براساس عرف متعارف اشاره کرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی