عصر بازار

صندوق ضمانت صادرات ایران و برزیل یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

عصر اعتبار- صندوق ضمانت صادرات ایران و شرکت ضمانت صادرات برزیل (موسسه ABGF) تفاهم نامه ای در زمینه پوشش بیمه ای مشترک در کشور ثالث، همکاری اتکایی، تبادل اطلاعات اعتباری تجار دوکشور و سایر حوزه های تسهیل کننده تجارت امضا کردند.

صندوق ضمانت صادرات ایران و برزیل یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران، این یادداشت تفاهم بین مهرداد پارسامنش مدیر اطلاعات و برنامه ریزی این صندوق و «مارسلوپینیرو» مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات برزیل امضا شد.
    بر اساس این گزارش، یکی از اسنادی که در جریان برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک ایران و برزیل در برازیلیا به امضا رسید، سند یاداشت تفاهم همکاری دو جانبه صندوق ضمانت صادرات ایران و برزیل بود که می تواند نقشی موثر در تسهیل و توسعه روابط تجاری دوکشور ایفا کند.
    این یاداشت تفاهم برای ایجاد چارچوب مدون به منظور گسترش جریان تجاری و سرمایه گذاری دو کشور تدوین شد و طرفین در زمینه های تبادل اطلاعات اقتصادی، تجاری ، بانکی و توسعه پوشش های بیمه به تفاهم رسیدند.
    همچنین طرفین ابراز امیدواری کردند این همکاری ها از طریق بیمه مشترک و اتکایی در دو کشور و کشور ثالث، اعتبارسنجی تجار و بانک ها، جلوگیری از بروز خسارت و کمک به وصول مطالبات توسعه پیدا کند.
    به گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برجام همکاری های بین المللی در بخش بیمه های صادراتی گسترش یافت. صندوق ضمانت صادرات ایران یک ماه پیش نیز در حاشیه اجلاس سالیانه اتحادیه برن (اتحادیه بیمه گران اعتبار) با «هرمس» آلمان و «سرو» سوییس تفاهم نامه همکاری امضا کرد.
    براساس آن تفاهم نامه، دو طرف در زمینه تبادل اطلاعات اقتصادی، تجاری، بانکی و پوشش اتکایی، بیمه مشترک، و آموزش به توافق رسیدند.
    در این ارتباط، دو ماه پیش نیز صندوق ضمانت صادرات ایران و شرکت ضمانت صادرات استرالیا برای تسهیل و توسعه روابط تجاری یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
    براساس این یادداشت تفاهم ها، دو طرف در زمینه پوشش بیمه ای مشترک در کشور ثالث، همکاری اتکایی، تبادل اطلاعات اعتباری تجار دو کشور و سایر بخش های تسهیل کننده تجارت به توافق رسیدند.
    در این زمینه، یک ماه پیش توافق سه جانبه بین بانک توسعه صادرات ایران، صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک خارجی کوبا برای تجدید ساختار بدهی های این کشور به صندوق ضمانت صادرات ایران امضا شد.
    به دنبال این همکاری ها،‌ پوشش اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری صندوق ضمانت صادرات ایران در چهار ماه نخست امسال با رشدی 42 درصدی به 265 میلیون دلار افزایش یافت. همچنین پوشش بیمه نامه کوتاه مدت نسبت به مدت مشابه پارسال 278 و پوشش بیمه نامه ها 104 درصد رشد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو