عصر بازار

در دومین روز آذر ماه به ثبت رسید؛

رشد دسته جمعی قیمت ها در سررسیدهای آتی سکه

عصر اعتبار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز سه شنبه به رقم ۴ هزار و ۹۶۳ قرارداد و ارزش آن به ۵۸۵ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات روز گذشته رشد ۵۵ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات در روز دوشنبه به ۳ هزار و ۲۰۰ قرارداد رسیده بود.

رشد دسته جمعی قیمت ها در سررسیدهای آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی معاملات روز سه شنبه به دنبال رشد بهای اونس و دلار  با روند صعودی قیمت ها همراه شد، به طوری که قیمت سکه در پنج سررسید دی، اسفند، اردیبهشت، تیر و شهریورماه در مسیر افزایشی قرار گرفتند.

    به این ترتیب روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش 0/19 درصدی به قیمت یک میلیون 118 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 134 هزار تومان معامله شد و 0/07 درصد رشد داشت. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با افزایش قیمت 0/13 درصدی با نرخ یک میلیون و 150 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید  تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 168 هزار تومان معامله شد و رشد 0/04 درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش 0/01 درصدی با قیمت یک میلیون و 187 هزار تومان معامله شد.

    در بازار نقدی چه گذشت؟

    روز سه‌شنبه، سکه تمام بهار آزادی نیز همسو با رشد بهای دلار  و اونس حرکت کرد و توانست با افزایش 7 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 110 هزار تومان برسد. این در شرایطی است که نیم سکه و ربع سکه به ترییب با قیمت های 558 و هر ربع سکه 295 تومان به فروش رسید.

    بازار گواهی سپرده سکه طلا

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 20 سکه به ارزش 221 میلیون ریال رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی