عصر بازار

دبیر اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران:

ایتالیا برغم کارشکنی بانک‌های آمریکایی همکاری با ایران را دنبال می کند

عصر اعتبار- 'پیرلوئیجی داگاتا' دبیر اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران با تاکید بر اینکه بانک های آمریکایی دوست ندارند تا دیگران با ایران کار کنند گفت: اما ایتالیا به کار خود با ایران ادامه می دهد و نمایشگاه اختصاصی ایران در رم نیز فضای مثبتی را دراین زمینه ایجاد کرده است.

ایتالیا برغم کارشکنی بانک‌های آمریکایی همکاری با ایران را دنبال می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»  به نقل از ایرنا،دبیر اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران در پی افتتاح نمایشگاه اختصاصی توسعه صنایع ایران در ایتالیا با اشاره به فشارهای امریکا علیه بانک های بزرگ خارجی که با ایران کار می کنند، افزود: در ابتدا برداشت ما این بود که آمریکایی ها برای آنهایی که قصد کارکردن با ایران، پس از برجام را داشتند مشکلی بوجود نمی آوردند. اما واقعیت این است که بانک های امریکایی دوست ندارند دیگران با ایران کار کنند بنابراین لابی خواهند کرد تا ازسرگیری کار و همکاری با ایران هر چه بیشتر به تاخیر بیافتد. اما با این وجود ایتالیا به کار خود ادامه خواهد داد.

     وی گفت: صادرات ایتالیا به سوی ایران در 6 ماهه نخست سال جاری میلادی 17.4 درصد افزایش داشته است. نمایشگاه اختصاصی ایران در رم نیز در چنین فضای مثبتی برگزار می شود و 180 شرکت ایتالیایی در این نمایشگاه حضور یافته اند تا با شرکت های ایرانی مذاکرات دوجانبه داشته باشند.

    وی افزود: بسیاری از این شرکت ها تاکنون با ایران کار نکرده اند و مایلند با استفاده از فرصت نمایشگاه اختصاصی ایران و حضور بیش از 120 شرکت ایرانی، برای خود شریکی پیدا کنند.

    وی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه صرفأ تجارت نیست، بلکه دستیابی به سرمایه گذاری های مشترک است. در مرحله کنونی تحقق طرح هایی با ابعاد کوچک و متوسط راحت تر است و برای تحقق آنها از بانک های کوچک ایتالیایی استفاده می شود. برای طرح های بزرگ عمرانی که تحقق آنها چند سال کار می خواهد نیازمند ضمانت دولت یا بانک مرکزی ایران است.

    نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا از روز گذشته در محل نمایشگاه بین المللی رم گشایش یافت و تا روز شنبه 26 نوامبر (6 آذر) ادامه خواهد داشت.

    این نمایشگاه با حضور 110 شرکت ایرانی در فضایی به مساحت هفت هزار متر مربع برگزار می شود و در آن مذاکرات دوجانبه ای با حدود 200 شرکت ایتالیایی علاقه مند به کار با ایران صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو