عصر بازار

گزارش هفتگی اونس؛

کاهش ۲ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی

عصر اعتبار- قیمت طلا در هفته ای که گذشت به پایین ترین سطح در ۹ ماه اخیر رسید و افت ۲ درصدی را تجربه کرده است.

کاهش ۲ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، افزایش چشمگیر شاخص ارزش دلار در بازارهای بین المللی موجب شد تا قیمت طلا با افت بیشتری روبرو شود.

    بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا و افزایش ارز ش دلار داشته است.

    شاخص ارزش دلار به بالاترین سطح خود در ده سال گذشته رسیده است. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا طی سال آینده نیز نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله فشار زیادی بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

    قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 10.30 دلار کاهش به کمتر از 1183 دلار رسیده است.

    شاخص ارزش دلار نیز به بیش از 101.45 واحد رسیده که این بالاترین رقم از آوریل 2003 میلادی به شمار می رود.

    کامرزبانک آلمان نیز اعلام کرده است که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا خواهد بود.

    به نظر می رسد سیاست های مالی و اقتصادی دونالد ترامپ موجب افزایش نرخ تورم طی ماه های آینده خواهد شد و این مساله فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا نرخ بهره را افزایش دهد.

    قیمت هر اونس نقره نیز با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 16.46 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز طی هفته گذشته با افت 0.4 درصدی روبرو شده است.

    تازه ترین نظرسنجی مارکت واچ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست اواسط دسامبر به بیش از 93.5 درصد رسیده است.

    تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1172 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز گرانبها با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

    سطح مقاومتی قیمت طلا نیز 1190 تا 1200 دلار خواهد بود و اگر سطح مقاومتی حساس 1200 دلاری شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری همراه خواهد شد.

    به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

    وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی