عصر بازار

شوخی ۲۵۰ میلیونی، قایق‌ران جوان را روانه زندان کرد

عصر اعتبار- «صدیف» با نیت ایجاد هیجان بیشتر برای مسافران در چرخش ناگهان قایقش به سمت اسکله، در برخورد با عمود فلزی به دیه‌ای دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی محکوم و زندانی می شود.

شوخی ۲۵۰ میلیونی، قایق‌ران جوان را روانه زندان کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، پرونده زندانیان جرائم غیر عمد را که ورق می زنیم، می بینیم همه آنها در یک فصل مشترک هستند «بی دقتی و یک لحظه غفلت». ثانیه یا دقیقه ای که کل زندگی فرد و خانواده اش و همچنین فرد قربانی را تحت تاثیر قرار می دهد و عنوان «زندانی» به پیشانی فرد می خورد.  در پرونده بسیاری از زندانیان جرائم غیر عمد، یک لحظه عصبانیت، غلفت، رخ دادن حادثه و اتفاق و عناوینی از این دست به چشم می خورد اما در برخی از این پرونده ها نیز یک شوخی ناخواسته، حادثه ای تلخ را رقم زده است. داستان پرونده صدیف یکی از دهها پرونده ای است که بر حسب اتفاق و یک شوخی کوتاه، حادثه ای خونین رقم بخورد.

    ساکن خطه سرسبز شمال است و برای تهیه روزی خود و خانواده اش، چشم به سخاوت دریا داشته است. زندانی این پرونده روزگاری مدتهای زیادی را برای صید و تامین معاش خانواده، در میان دریا سپری می کرده است و در فصل هایی که قانون، استفاده از دریا را ممنوع کرده بود، طبق یک رویه معمول محلی به سراغ قایق موتوری رفت تا با ارائه خدمات تفریحی، لحظات شادی را برای مسافران شمال بسازد.

    تازه داماد پرونده که حالا پشت میله های زندان، به فکر دریا و تامین معاش است، در اولین سالگرد ازدواجش برای تامین هزینه های زندگی، به سراغ قایق موتوری رفته و مسافران را به رسم همیشه سوار بر قایق کرد اما ذوق و شوق کاذب سه بانوی مسافر برای انجام هولناک‌ترین حرکات نمایشی کار دست صیاد جوان داد و حتی فریادها و التماس‌های یک از همراهان مانع از این شد تا این شادی خونبار خود و دوستان این خانم که به گواه شاهدان، فرد نامبرده در حین قایق‌سواری بسیار ترسیده بوده را پایان دهد.

    صدیف بعدها آن لحظه شوم را اینطور توصیف کرد: با برخورد وسیله موتوری آبی با پایه اسکله چوبی و به دنبال آن اصابت سر یکی از سرنشینان با این شی فلزی در دم جان داده و یکی دیگر از سرنشینان نیز با برخورد بدنه قایق با صورتش آسیب دیده و در ادامه به دلیل مجروحیت شدید و نداشتن جلیقه نجات و مصدومیت از ناحیه سر و همچنین غرق‌شدگی تا پیش از رساندن به نزدیکترین بیمارستان جان می‌دهد.

    روزگار سخت این صیاد جوان به همین جا ختم نمی شود چرا که سومین سرنشین این ماجرا که میزان دیه‌اش هم سنگین‌تر از آن دو نفر تعیین می‌شود در این تصادف ناخواسته و مرگبار از ناحیه نخاع و دیگر اندام داخلی مبتلا به یک مشکل همیشگی و ناعلاج می‌شود.

    بعد از مراحل دادرسی با احراز عدم سوء نیت مجرمانه در این اقدام هرچند این قایق‌ران بی‌احتیاط از قصاص بری می‌شود اما به سبب رای دادگاه به دلیل ارتکاب دو فقره قتل غیرعمدی ناشی از بی‌موالاتی در امر رانندگی با وسیله نقلیه موتوری، پرداخت یک دیه سنگین بر او تحمیل می‌گردد که هرچند این روزها این مبلغ با همت ستاددیه تا میزان 250 میلیون تومان تقلیل یافته اما خانواده این مددجو که وضعیت مالی مناسبی هم ندارند در پرداخت این بدهی باقیمانده ناتوان هستند.

    اگر چه لحظه ای بی احتیاطی یا ایجاد هیجان کاذب، منجر به حادثه خونینی شد اما غیر عمدی بودن این حادثه محرز شده است و صیاد جوان برای اینکه یک بار دیگر رنگ دریا را ببیند، پشت میله های زندان در انتظار کمک خیرین است.

    گفتنی است خیرین می توانند کمک های خود را به شماره حساب های ستاد دیه  74.74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی، 55555 بانک ملی و یا از طریق سامانه پرداخت تلفن همراه #7777*780* واریز کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو