عصر بازار

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد

پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۶

عصر اعتبار- معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره میزان افزایش حقوق سال آینده بازنشستگان گفت: پیشنهاد ما همانند سال ۹۵ افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان است. در لایحه بودجه سال ۹۶ دولت که هنوز به مجلس تقدیم نشده نیز به همین موضوع و تلاش برای یکسان کردن حقوق بازنشستگان تاکید شده است.

پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدعلی ابراهیم زاده  درباره سرانجام اصلاحات پارامتریک و تغییر در سن و فرمول محاسبه بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: پیش نویس و پیشنهاد اصلاحات پارامتریک از سوی ما ارائه شده است.

    وی درباره احتمال حذف اصلاحات پارامتریک از برنامه ششم توسعه افزود: ظرفیت‌هایی در برنامه ششم توسعه وجود دارد که استفاده از آن به عهده نمایندگان مجلس است.  قاعدتا باید اصلاحات پارامتریک انجام شود ولی زمان تصویب و انجام آن هنوز مشخص نیست. برنامه ششم توسعه حاوی احکام اجرایی مورد نیاز است و مجلس می‌تواند به این بحث ورود کند و یا شاید نخواهد اصلاحات پارامتریک را پررنگ ببیند که این امر به عهده نمایندگان است و مستندات آن در اختیارشان قرار دارد.

    معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین درباره میزان افزایش حقوق سال آینده بازنشستگان گفت: پیشنهاد ما همانند سال 95 افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان است. در لایحه بودجه سال 96 دولت که هنوز به مجلس تقدیم نشده است نیز به همین موضوع و تلاش برای یکسان کردن حقوق بازنشستگان تاکید شده است و کمک می‌کند تا فاصله و شکاف حقوقی میان بازنشستگان کاهش پیدا کند.

    ابراهیم زاده ادامه داد: امسال افزایش پلکانی حقوق اجرا شد و حقوق بازنشستگان بر حسب میزان دریافتی از 12 تا 20 درصد افزایش پیدا کرد تا آن دسته از افرادی که حداقل حقوق را دریافت می کنند مشمول افزایش حقوق بیشتری شوند. برنامه این است که افزایش پلکانی حقوق طی چند سال ادامه پیدا کند و بر اساس آن فاصله‌های حقوقی طی چندسال برطرف شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی