عصر بازار

دستگیری مدیر فاکس کان به جرم سرقت هزاران گوشی آیفون

عصر اعتبار- یکی از مدیران ارشد سابق شرکت تایوانی فاکس کان به جرم سرقت و فروش ۵۷۰۰ گوشی آیفون در چین و به جیب زدن ۱.۵۶ میلیون دلار محکوم شده است.

دستگیری مدیر فاکس کان به جرم سرقت هزاران گوشی آیفون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، فاکس کان بزرگترین شرکت پیمانکاری جهان در زمینه مونتاژ محصولات الکترونیک تولیدی شرکت های بزرگی همچون اپل و سونی است. تعداد کارمندان فاکس کان حدود یک میلیون نفر است و آنها در کارخانه های مختلف فاکس کان در سراسر چین مشغول به کار هستند.

    مدیر متخلف فاکس کان که تنها نام خانوادگی وی یعنی Tsai اعلام شده، هشت کارمند در حوزه تست گوشی آیفون داشته و از موقعیت خود برای قاچاق هزاران گوشی آیفون 5 و 5 اس سوءاستفاده کرده است. Tsai و کارمندانش  آیفون های عرضه شده برای آزمایش را از طریق فروشگاهی در شنزن چین به فروش می رساندند و از این طریق طی سال های 2013 تا 2014 توانستند 1.56 میلیون دلار به جیب بزنند.

    مقامات تایوانی در حال رسیدگی به این تخلف هستند و مجازات زندان در انتظار Tsai است. حداکثر مجازات پیش بینی شده برای این تخلف یعنی خیانت در امانت بر طبق قوانین تایوان 10 سال زندان است.

    شرکت فاکس کان در سال های اخیر بارها به علت تخلفات کارکنانش و همین طور به علت بدرفتاری مدیران با نیروهای زیردست جنجال آفرین بوده است. در سال 2014 هم 5 کارمند فاکس کان به دلیل ارتکاب جرائم مشابهی به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی