عصر بازار

مدیر‌کل امور فنی مستمریهای تامین اجتماعی اعلام کرد

ارائه تسهیلات ویژه برای بازنشستگی جانبازان مشمول سازمان تأمین اجتماعی

عصر اعتبار- مدیر‌کل امور فنی مستمریهای سازمان تامین اجتماعی، تسهیلات ویژه برای بازنشستگی جانبازان مشمول این سازمان را تشریح کرد.

ارائه تسهیلات ویژه برای بازنشستگی جانبازان مشمول سازمان تأمین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی؛ سید محمد علی جنانی اظهار کرد: قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران طی مصوبه اول آذر 67  مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در این قانون به مستخدمین جانباز انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی به استثناء کارگران مشمول قانون کار اجازه داده شد تا با داشتن حداقل 20 سال تمام سابقه خدمت بر اساس درخواست کتبی آنان و تصویب شورای امور اداری و استخدامی کشور با افزودن سنوات خدمت ارفاقی که مدت آن بر حسب نوع و درجه معلولیت مشخص شده است، به مدت خدمات آنان، بدون پرداخت کسور و فقط از لحاظ احتساب حقوق بازنشستگی، بازنشسته شوند.

    وی ادامه داد: آئین نامه اجرای قانون فوق در پی تصویب نامه 28 مرداد 68  هیئت محترم وزیران برای اجرا به صندوقهای بازنشستگی ابلاغ شده و سازمان تامین اجتماعی نیز تاکنون تعداد 13 هزار و 517 نفر جانباز بیمه شده را بر اساس قانون مذکور بازنشسته کرده است.

    جنانی گفت: در راستای قانون فوق در تاریخ 21 اردیبهشت 83  اصلاحیه قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی از سوی مجلس به تصویب رسیده که در آن عبارت «به جز کارگران مشمول قانون کار» از متن ماده واحده حذف شده و تمامی جانبازان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

    مدیر‌کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: جانبازانی که مدت خدمت مبنای بازنشستگی آنها با احتساب مجموع سنوات سابقه خدمت( حداقل 20 سال) و سنوات ارفاقی (حداکثر 10 سال) 30 سال تمام باشد از احراز شرط حداقل سن بازنشستگی 50 سال معاف خواهند بود که این موضوع طبق تبصره (٥)  قانون اصلاحیه است لذا مجدداً آئین‌نامه اجرایی قانون اصلاحیه در تاریخ 10 اردیبهشت 85 توسط هیئت محترم وزیران به تصویب رسید.

    وی تاکید کرد: یکی از شرایط بسیار مهم استفاده جانبازان از قانون فوق، اشتغال این افراد در هنگام درخواست بازنشستگی و داشتن ارتباط بیمه اجباری به صورت (رابطه کارفرمائی) است.

    جنانی گفت:  بر اساس  ماده ٢ آئین نامه اجرایی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران مصوب 10 اردیبهشت 85 محاسبه مستمری بازنشستگی جانبازان شاغل در دستگاه های دولتی بر اساس آخرین مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و محاسبه مستمری بازنشستگی جانبازان شاغل در نهادهای عمومی غیر دولتی و همچنین دستگاه های غیر دولتی و خصوصی بر اساس مقررات تأمین اجتماعی (تبصره ذیل ماده ٧٧ قانون تأمین اجتماعی) است که این موضوع نیز توسط هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مورد تائید قرار گرفته و تصویب نامه دولت مطابق با قانون تشخیص داده شده است.

    وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در قانون حائز اهمیت است موضوع شناسایی جانباز است که این امر بر عهده  بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

    مدیر‌کل امور فنی مستمریهای سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: رسیدگی به شکایات جانبازان در این خصوص در صلاحیت کمیسیون ماده ١٦ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی ایران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی