عصر بازار

ورود فین تک به شبکه‌های اجتماعی در آینده‌ای نزدیک

عصر اعتبار- مدیر مرکز فن آوری اطلاعات بانک توسعه صادرات ایران از ورود فین تک ها در آینده ای نزدیک بر شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت: فعالیت این شرکت ها در شبکه های اجتماعی به شکلی است که شاهد سپرده گذاری های جمعی از طریق این شرکت ها و یا سرمایه گذاری در یک حوزه ای خاص باشیم.

ورود فین تک به شبکه‌های اجتماعی در آینده‌ای نزدیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا از  ستاد خبری ششمین همایش بانکداری الکترونیک و سیستم های پرداخت، حبیب احمدی، افزود: البته فین تک ها با وجود ارایه خدمات نوین به مشتریان خود، می توانند در مباحث امنیتی مشکل آفرین باشند و تهدیدهایی از بابت کوچک بودن ساختار را برای سیستم بانکی ایجاد کنند.

    وی با اشاره به ظهور فین تک ها در سیستم بانکی کشور، گفت: هرچند از فین تک ها به عنوان رقیب بانک ها نام برده می شود اما ادغام بانک ها و فین تک ها نظام بانکی کشور را با تحولات مناسبی مواجه خواهد کرد.

    احمدی با بیان اینکه، با افزایش دسترسی و تمایل مردم به اینترنت، شرکت های نوظهوری همچون فین تک ها در عرصه بانکی فعال شده اند، افزود: این شرکت ها از مزایای فن آوری اطلاعات و گسترش هرروزه اینترنت در کشور استفاده و خدمات نوین بانکی به مشتریان خود ارایه می کنند.

    وی با  اشاره به نگاه متفاوت به فین تک ها و برخی مقاومت ها برای فعالیت در این بخش، تصریح کرد: اگر تجربیات جهانی در این زمینه را بررسی کنیم، چاره ای جز همراهی با این شرکت ها نخواهیم داشت زیرا فین تک ها در آینده ای نزدیک جز جدایی ناپذیر سیستم های بانکی خواهند بود.

    مدیر مرکز فن آوری اطلاعات بانک توسعه صادرات ایران با تاکید بر اینکه فین تک ها فضای فعالیت های جدیدی برای بانک ها ایجاد کرده اند، گفت: از طرفی بانک ها به دلیل بزرگی و چالاک نبودن نمی توانند بسیاری از خدماتی که توسط فین تک ها به مشتری داده می شود را ارایه دهند.

    به گفته احمدی، نبود قوانین مناسب برای فعالیت فین تک ها از جمله دیگر چالش های فعالیت آنها در سیستم بانکی بوده و این در حالی است که قانون گذاران سیستم بانکی کشور باید به فین تک ها به عنوان یک عنصر مهم در سیستم مالی کشور نگاه کنند.

    وی ادامه داد: بانک مرکزی باید هرچه سریع تر به حوزه تعیین قانون برای فین تک ها ورود کند تا از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری شود. با توجه به اینکه فین تک ها خدمات و پرداخت را در کنار هم به مشتری ارایه می دهند، شاهد فعالیت شرکت های زیادی در این حوزه خواهیم بود.

    یادآور می شود، ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، 13 و 14 دی ماه 95 توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو