عصر بازار

با حمایت بیمه ما

پرداخت دور دومین خسارت بیمه پلنگ به زیان دیده

عصر اعتبار- پرداختها از سوی بیمه ما در این مرتبه مربوط به ۵۴ مورد خسارت وارد شده به افراد حقیقی از ۴ استان و همچنین جبران بخشی از خسارت وارد شده به لحاظ تلف شدن دو قلاده پلنگ در استان مازندران است.

پرداخت دور دومین خسارت بیمه پلنگ به زیان دیده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی تیموری با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه بین معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان، صندوق ملی محیط زیست و شرکت بیمه ما، افزود: موضوع این تفاهم نامه بیمه مسئولیت گونه در معرض خطر انقراض پلنگ ایرانی برای جبران خسارت مالی و جانی وارده به افراد و دامداران جوامع محلی در اثر حمله پلنگ و همچنین کاهش خسارت وارد شده به محیط زیست به لحاظ تلف شدن این گونه از طریق پرداخت مبالغ ضرر و زیان است.

    مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: پرداختها از سوی بیمه ما در این مرتبه مربوط به 54 مورد خسارت وارد شده به افراد حقیقی از 4 استان و همچنین جبران بخشی از خسارت وارد شده به لحاظ تلف شدن دو قلاده پلنگ در استان مازندران است.

    وی یاد آور شد: تلف شدن دو قلاده پلنگ نر و ماده در سال جاری مربوط به منطقه کیاسر است که پلنگ ماده توسط دو نفر از افراد محلی در مرداد ماه گذشته شکار شد که خوشبختانه عاملان این اقدام در همان ساعات اولیه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و پلنگ نر در آبان ماه و در جاده اصلی ساری به سمنان در اثر برخورد با خودروی کشته شده است.

    مدارک و مستندات خسارت مالی و جانی توسط پلنگ و همچنین کشته شدن گونه پلنگ باید پس از تایید کارشناس معتمد بیمه که در واقع همان همکاران شاغل در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها هستند از طریق این اداره کل دریافت و به شرکت بیمه ما تحویل شود تا پس از طی مراحل قانونی نسبت به صدور چک یا حواله بانکی به نام زیاندیدگان اقدام شود.
    بر اساس مفاد تفاهم نامه و به لحاظ رعایت مقررات اداری در دستگاه های دولتی، مبالغ مربوط به تلفات پلنگ از سوی شرکت بیمه در ابتدا به صندوق ملی محیط زیست واریز شده و سپس از آن محل به منظور حفاظت از گونه مورد نظر هزینه خواهد شد.
    در یک دهه اخیر بقای زیر گونه در معرض خطر انقراض پلنگ ایرانی که عمده جمعیت آن در ایران بوده و کشور محدوده پراکنش آن نیز است، به دلایل مختلفی همچون قطعه قطعه شدن زیستگاه ها، کاهش طعمه، شکار و طعمه مسموم و تصادف جاده ای با چالش های اساسی روبرو شده است تا آنجا که این گربه سان زیبا در سراشیبی انقراض قرار گرفته و انجام اقدامات موثر، سریع و زود بازده را طلب می کند که آن جمله می توان به بیمه مسئولیت برای این گوشتخوار به منظور حفاظت در برابر اقدامات انتقامجویانه جوامع محلی متضرر شده اشاره کرد.

    13 مرداد 1395 اولین خسارت بیمه پلنگ ایرانی از سوی شرکت بیمه ما در مراسمی در بوشهر به دامداران خسارت دیده و سازمان حفاظت محیط زیست اعطا شد.

    سازمان محیط زیست بعد از رایزنی و برگزاری جلساتی با شرکت بیمه ما موفق به بیمه کردن پلنگ ایرانی شد و بر اساس امضای تفاهم نامه میان دو نهاد، این شرکت متعهد شده است بیمه هر قلاده پلنگ تلف شده را به مبلغ 60 میلیون تومان به صندوق ملی محیط زیست پرداخت کند تا در راستای رفع عوامل تهدید پلنگ در زیستگاه آن با نظارت و تشخیص این اداره کل هزینه شود.

    در این مراسم مبلغ 120 میلیون تومان به عنوان خسارت پلنگ پرداخت شد.

    مراسم دومین دور پرداخت خسارت بیمه پلنگ ایرانی چهارشنبه 17 آذرماه 95 به میزبانی محیط زیست استان مازندران و با حضور معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر عامل شرکت بیمه ما، مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست و تعدادی از مدیران استانی برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو