عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اعطای تسهیلات برای حل مشکل محله‌های ناکارآمد

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی از اعطای انواع تسهیلات با تاکید بر تقویت حضور مردم و برطرف کردن نیازها و رفع مشکلات محله های ناکارآمد خبرداد.

اعطای تسهیلات برای حل مشکل محله‌های ناکارآمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد سعید ایزدی امروز (15آذرماه) در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در بازدیدی که از محلات نا کارآمد شهر بیرجند شامل؛ سکونت‌گاه‌های غیررسمی و محلات تاریخی شهر و محلات بافت میانی بعمل آمد، آنچه در سکونت‌گاه‌های غیررسمی از جمله پروسه زیرساخت‌ها و خدمات محله در حال ساخت است، با همین قوت ادامه خواهد داشت.

    وی افزود: رویکرد دولت یازدهم در بحث محله‌های ناکارآمد تاکید بر تقویت حضور مردم، برطرف کردن نیازها و رفع مشکلات این نواحی برای ارتقای کیفی زندگی مردم است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آنچه در محله فرزان اتفاق افتاده و با رویکردی که در گذشته صورت گرفته منجر به تخریب شده و بسیاری از مردم در وضعیت نامطلوب قرار داده است.

    ایزدی ادامه داد: در این سفر با مشارکت همه مسئولین به ویژه شهردار، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و استانداری مقرر شد این موضوع مطرح و با همت و مدیریت استان با تاکید برحضور و مشارکت خود مردم این مشکلات مرتفع شود.

    وی با اشاره به تامین منابع برای اتمام این پروژه‌ها گفت: رفع این مشکلات نیازمند مشارکت و همیاری خود مردم بوده و این امر از طریق دفتر تسهیل‌گری به عنوان واسط مردم و در راستای جلب اعتماد این افراد امکان پذیر خواهد بود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با اعطای تسهیلات و تخفیفات تشویقی شهرداری فرایند نوسازی با حضور خود مردم و در راستای رفع مشکلات عملیاتی خواهد شد.

    ایزدی تاکید کرد: کسانی که توان مشارکت را نیز ندارند حاضریم با معاوضه و طرح خانه به جای خانه، ساختمان‌های تازه ساز را به آنها واگذار کنیم.

    وی با اشاره به اینکه تسهیلات واگذاری در این حوزه در دو بخش زیرساخت و  تسهیلات اعطایی به مردم است، یادآورشد: در بخش زیرساخت‌ها اعتبارتی وجود دارد که با تخصیص هرچه بیشتر و با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی این مشکلات حل و فصل خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نوع دیگر تسهیلات مردم و بخش خصوصی قرار می‌گیرند که وام نوسازی با سود پایین 18 درصد که 10 درصد آن را دولت تقبل کرده از این نوع است.

    ایزدی ادامه داد: بانک مسکن محور پرداخت این تسهیلات بوده که از محل صندوق یکم و مصوبه تسهیلات نوسازی وام ودیعه مسکن و وام نوسازی پرداخت می‌شود. 

    وی با اشاره به وام مرمت به مبلغ 20 میلیون تومان قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد خبرداد و گفت: تسهیلات مقام‌سازی و مرمت، وام ودیعه مسکن، وام نوسازی و خرید از محل صندوق یکم در اختیار مردم، ساکنین و انبوه‌سازان قرار داده می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: وام صندوق یکم در بافت فرسوده با کارمزد هشت درصد است که این تسهیلات با شرایط سهل در اختیار متقاضیان قرار خواهد شد.

    ایزدی تصریح کرد: تا کنون هزنیه‌های انجام شده به سمت زیرساخت رفته و در مرحله دوم بحث مشارکتی بین شهرداری، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی است.

    وی ادامه داد: علاوه بر بحث زیرساخت‌ها خرید خانه‌های تاریخی نیز مدنظر بوده که این خانه‌ها می‌توانند به خانه‌های تاریخی و خانه گفتمان نیز تبدیل شوند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: خانه‌های تاریخی شهر به مکانی برای گفتگوی متخصصین با نام خانه گفتمان شهر معماری خواهد بود که امروز این تفاهم نامه آغاز خواهد شد.

    ایزدی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از این اتفاقات باید ادامه داشته باشد تا محلاتی که از شرایط خوبی برخوردار نیستند به شرایط متوسط شهر تبدیل و مردم از کیفیت خوبی در این محلات برخوردار شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی