عصر بازار

مدیرکل طرح‌های خودکفایی کمیته امداد عنوان کرد؛

ارائه اعتبار خوداشتغالی به مددجویان امداد از طریق صندوق ولایت

عصر اعتبار- مدیرکل طرح‌های خودکفایی و اقتصادی کمیته امداد گفت: صندوق قرض الحسنه ولایت امداد از طرحهای خودکفایی مددجویان حمایت می‌کند.

ارائه اعتبار خوداشتغالی به مددجویان امداد از طریق صندوق ولایت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علیرضا رمضانی با بیان اینکه در سال 94 یک میلیون و 300 هزار مورد بازدید از طرحهای خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد انجام شده، افزود: حمایت و نظارت بر طرحهای خوداشتغالی تا 5 سال ادامه دارد و پس از اطمینان از رونق کسب و کار، افراد از چرخه حمایتی امداد خارج می شوند.

    وی از انعقاد تفاهم نامه با دستگاهاهی مسئول در حوزه های مختلف خبر داد و اضافه کرد: مقرر شده است دستگاهها خدمات مورد نیاز به طرحهای خوداشتغالی را به مددجویان ارائه دهند.

    مدیرکل طرحهای کوچک اقتصادی امداد خاطرنشان کرد: در جهت حمایت از اشتغال پایدار مددجویان 170 دستگاه تراکتور با تخفیف 10 درصدی به مددجویان کمیته امداد واگذار شده است و همچنین خودروهای حمل بار به تعداد 2 هزار دستگاه در اختیار این افراد قرار گرفته است.

    رمضانی تاکید کرد: تامین منابع مالی برای طرحهای خوداشتغالی از چالشهای جدی است و نیاز به همکاری بیشتر دولت و مجلس وجود دارد.

    وی افزود: برای حمایت مالی از طرحهای اشتغال کوچک صندوق قرض الحسنه ولایت امداد راه اندازی شده و از طریق سپرده گذاری مردمی منابع خوبی را به صورت قرض الحسنه با سود 4 درصد در اختیار کارآفرینی مددجویان کمیته امداد قرار می دهد.

    مدیرکل طرح‌های خودکفایی و اقتصادی کمیته امداد، گفت: با برخی از وزارتخانه‌ها مانند جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه امضا کردیم تا در زمینه تأمین زمین مراتع یا جنگل‌ها در بحث اشتغال کشاورزی و دامپروری بسترهای لازم را برای اجرای طرح‌های پایدار فراهم کنیم.

    وی گفت: 4 درصد از طرحهای خوداشتغالی مددجویان در حوزه کشاورزی و باغداری، 10 درصد در زمنیه صنعتی و صنفی، 31 درصد در حوزه دامپروری، 37 درصد در حوزه خدمات، 16 درصد در زمینه صنایع دستی و 2 درصد در دیگر حوزه های انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی