عصر بازار

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بیان کرد:

طرح سلامت کشور مربوط به ۴۰ سال پیش است

عصر اعتبار- علی دیواندری گفت: مدل‌های امروز کسب و کار ما بسیار عقب‌افتاده است.

طرح سلامت کشور مربوط به ۴۰ سال پیش است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، در چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به فضای امروز اقتصاد کشور گفت: ما در حال حاضر در رکود به سر می‌بریم و مشکل امروز ما فروش و مدیریت بنگاه‌های ا قتصادی است که بخش عمده این چالش به سبب نگرش ذهنی ماست .

    دیواندری ادامه داد: ما دیگر امروز نمی‌توانیم بر اساس فضای استاتیک برنامه‌ریزی 20 ساله انجام دهیم. کاری که متاسفانه امروز در سطح کلان مدیریت کشور صورت می‌گیرد. امروز کارشناسان استراتژیک بر این باور هستند که آینده را نمی‌توان پیش بینی کرد و حتی در مورد گذشته نیز نمی‌توان به یک تحلیل مشترک رسید زیرا هر نفر نسبت به موفقیت و یا شکست در گذشته تحلیل متفاوتی دارد.

    وی گفت: امروزه شرکت‌های برتر دنیا برنامه‌های خود را بر اساس فعالیت‌های شرکت و کاملا انعطاف‌پذیر تدوین می‌کنند. امروزه در بحث‌های نیروی انسانی و فرهنگی تغییرات داینامیکی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

    دیواندری ادامه داد: مدل‌های امروز کسب و کار ما بسیار عقب‌افتاده است خصوصا در بخش بهداشت و سلامت و آموزش عالی. کاری که امروز ما در قالب طرح تحول سلامت انجام می‌دهیم و محاسبه پزشکی را بر اساس مدل کا انجام می‌دهیم. کاری است که 40 سال پیش دنیا انجام داده و همین امر سبب شده که هیچ کس در بخش سلامت و بهداشت سرمایه‌گذاری نکند و فقط پزشکان هستند که این کار را انجام می‌دهند که آن هم به خاطر دستمزدی است که از بیمارستان بابت فعالیت خود می‌گیرد. صندوق‌های بازنشستگی ما هم امروز از نقطه سر به سر به سمت مدل منفی رفته است که این هم نشان دهنده مدیریت قدیمی ما است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی