عصر بازار

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری خبر داد

پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به روستاییان با سود ۴ درصد

عصر اعتبار- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اعطای تسهیلات ۱.۵میلیارد دلاری به روستائیان گفت:این مبلغ به صورت قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد در اختیار روستائیان قرار می گیرد.

پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به روستاییان با سود ۴ درصد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اهداف، و ضروت های لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی و پرداخت تسهیلات به روستائیان گفت: قرار شده بود صندوق توسعه ملی  500 میلیارد تومان با مجوز کارمزد 7 درصد برای مناطق محروم و برای سایر مناطق تا سقف 14 درصد تسهیلات پرداخت کنند اما این رقم قابل توجهی برای رفع مشکلات روستائیان نبود به همین منظور با هماهنگی وبررسی های لازم  طرح یک فوریتی اعطای تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری به روستائیان در مجلس به تصویب رسید.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت ها باید در عمل برای تحقق عدالت اجتماعی تلاش کنند، گفت: متاسفانه9دهک خانوار روستایی ما از حاشیه امن غذایی برخوردار نیست.

    رضوی با بیان اینکه دولت یازدهم برای روستائیان امتیازات زیادی قائل شده است، گفت: دولت برای توسعه اشتغال روستائیان به هر کدام از استان ها 20 میلیارد تومان با نرخ هشت درصد اختصاص داده است که از طریق بانک سینا می توان پیگیری شود.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به نامه معاون اول رئیس جمهور به رهبری در خصوص توسعه اشتغال روستائیان و عشایر اشاره کرد و اظهار داشت: جهانگیری نامه ای برای مقام معظم رهبری نوشته است و در این نامه خواستار در اختیار گذاشتن یک و نیم میلیون دلار یعنی پنج هزار و 200 میلیارد تومان برای توسعه روستاها و قشر عشایر شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی به معاون رئیس جمهور فرموده است که این نامه را از طریق مجلس پیگیری کنند.

    رضوی افزود: دولت لایحه دو فوریتی تنظیم کرده است که برای اختصاص یک و نیم میلیون دلار معادل 5 هزار و 200 میلیارد تومان به توسعه روستاها و قشر عشایر به مجلس ارائه کند بعید می دانم که نمایندگان مجلس به فوریت این لایحه رأی ندهند؛ چراکه این مبلغ به صورت قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد در اختیار روستائیان قرار می گیرد.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه روستاها خواستگاه اقتصاد مقاومتی است، گفت: نمایندگان مجلس در بسیاری از سخنرانی های خود می گویند باید برای رفع بیکاری و توسعه اشتغال در کشور اقدامات اساسی انجام شود؛ اگر مجلس به این طرح دو فوریتی رأی ندهد، باید به مردم پاسخ بدهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی