عصر بازار

کاهش ۵۰ درصدی شکایات از بانک قرض الحسنه مهر ایران در مهر و آبان ماه سال جاری

عصر اعتبار- چغازردی رئیس اداره بازرسی و حسابرسی داخلی بانک قرض الحسنه مهر ایران در حاشیه جلسه شورای مدیران، از کاهش ۵۰ درصدی میزان شکایات مشتریان بانک در مهر و آبان ماه سال جاری خبر داد و تاکید کرد سیاست اصلی این اداره اهتمام به پیشگیری از وقوع تخلف در بانک است.

کاهش ۵۰ درصدی شکایات از بانک قرض الحسنه مهر ایران در مهر و آبان ماه سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، چغازردی در این جلسه اظهارداشت: هدف اداره بازرسی و حسابرسی داخلی صیانت از حقوق بانک است تا عملکرد واحدها با چهارچوب ضوابط، مقررات و سیاست های بانک منطبق گردد و از انحرافات احتمالی که ممکن است در اهداف، برنامه ها و عملکرد بانک اثر گذار باشد پیشگیری به عمل آید.
    وی افزود: طبق چارت سازمانی باید 29 نفر در ساختار این اداره فعالیت نمایند که در حال حاضر 20 نفر از پرسنل در این بخش ها مشغول خدمت رسانی می باشند، اما علیرغم کمبود بازرس در این اداره کارها در چارچوب های ترسیم شده در حال انجام است.
    رئیس اداره بازرسی و حسابرسی داخلی بانک ادامه داد: در این اداره 4 گروه بازرسی متفاوت وجود دارد که در هر کدام از آنها 3 الی 4 نفر بازرس در حال فعالیت می باشند و با یک سرگروه، امور محوله بازرسی را انجام می دهند.
    وی اضافه کرد: دایره رسیدگی به شکایات مشتریان و دایره دفاتر رمز، 2 بخش کاربردی این اداره را تشکیل می دهد که پیگیری و رسیدگی به شکایات مشتریان از طریق بانک مرکزی، سازمان بازرسی کل کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تا حصول نتیجه و ارائه پاسخ مستند و مستدل به شکایات ارسالی از عمده فعالیت های دایره اول می باشد.
    چغازردی تصریح کرد: فعالیت های اداره بازرسی به نحوی است که چنانچه تخلف، سوء استفاده، اختلاس و کم کاری صورت بگیرد، گزارش آن به مقام عالی بانک و یا مسئولین ذیربط ارائه می شود.
    وی با اشاره به نقش مطالبات در ارزیابی های بانکی اظهارداشت: پیگیری مستمر برای کاهش مطالبات غیر جاری بانک (سر رسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول) توسط این اداره از اهمیت بالایی برخوردار است و در شاخص های ارزیابی بانک تاثیر گذار می باشد.
    رئیس اداره بازرسی و حسابرسی داخلی بانک در رابطه با مازاد نقدینگی شعب گفت: در ابتدای سال مشکلاتی در خصوص رسوب نقدینگی بالاتر از سطح مجاز در شعب دیده می شد که بلافاصله اصلاح گردید. بر اساس آیین نامه تدوین شده، این موضوع را به صورت مستمر و هفتگی پیگیری می کنیم و تذکرات لازم به منظور انتقال مازاد نقدینگی ارائه می شود.
    وی ضمن تاکید بر اهمیت مشتری مداری در ساختار بانکی کشور بیان داشت: با توجه به حساسیت های مدیریت محترم عامل بانک در خصوص رضایتمندی مشتریان و صدور دستورالعمل های متنوع در این خصوص، خوشبختانه میزان شکایات مرتباً رو به کاهش می باشد به نحوی که در مهر و آبان ماه امسال این روند با کاهش چشمگیری روبرو بوده است.
    چغازردی خاطرنشان ساخت: با اقدامات انجام شده بالغ بر 50 درصد از میزان شکایات مراجعین بانک در سطح استان ها کاهش یافته و از این بابت نیاز است تا استان هایی که عملکرد بهتری در این زمینه داشته اند به نحو مطلوبی مورد تشویق قرار گیرند.
    در پایان، با موافقت اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، پرداخت پاداش بر مبنای کاهش میزان شکایات مشتریان و ارائه مطلوب تر خدمات به مراجعین در دستور کار ادارات مربوطه قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی