عصر بازار

یک کارشناس:

بی اثر خواندن تسهیلات بانکی در خروج از رکود، بی انصافی است

عصر اعتبار- یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بی اثر خواندن تسهیلات پرداختی در خروج از رکود «بی انصافی» است؛ زیرا چنین مبالغی برخی واحدهای تولیدی را از رکود خارج کرده اما هنوز بسیاری از آنها به رونق دست نیافته اند.

بی اثر خواندن تسهیلات بانکی در خروج از رکود، بی انصافی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا درباره افزایش نزدیک به 50 درصدی تسهیلات اعطایی بانک ها در سال 1395 برای خروج از رکود، افزود: هرگونه اقدام مثبت دولتمردان می تواند اعتماد بیشتری را به مجموعه و سیستم اقتصادی کشور بازگرداند و با توجه به حاکمیت رکود بر اقتصاد، افزایش تسهیلات بانک ها می تواند در همین زمینه ارزیابی شود.
    به گفته وی، هرچند اراده دولتمردان و بانک ها برای ارایه تسهیلات بیشتر به تنهایی برای خروج اقتصاد از وضع کنونی کافی نیست اما نباید نادیده انگاشته شود.
    این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: بطور قطع، صرف پرداختن به موضوع تسهیلات بانکی در این زمینه راهگشا نخواهد بود و باید انتظارات بعدی تولیدکنندگان نیز برآورده شود تا چرخ تولید لنگ نزند.
    وی مهمترین مشکل تولید در کشور را کمبود یا نبود نقدینگی کافی، مشکل مربوط به تقاضا و تولید غیرکیفی برشمرد و دلیل سخنان خود را ادامه استقبال بسیاری از افراد جامعه از محصول خارجی دانست.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: دولت باید با در پیش گرفتن تمهیدها و سیاست هایی مانند بازنگری در مالیات ها و نرخ انواع انرژی، آب و برق، رفع مشکلات بیمه ای اصناف و تولیدکنندگان و ساماندهی مطالبات بانک ها، به تحریک تقاضا برای مصرف محصولات داخلی اقدام کند.
    وی ادامه داد: در مواجهه با بسیاری تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، گاهی ارقام بیمه، مالیات، مطالبات معوق و جرایم بانکی آنان آنقدر بالا بیان می شود که گمان نمی رود حتی با افزایش بیش از پیش تسهیلات بتوان پوششی برای بدهی ها و به حرکت در آوردن چرخ تولید متصور بود.
    به گزارش ایرنا، بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی در هفت ماهه امسال 278 هزار و 440 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که در همسنجی با پارسال، 923 هزار و 300 میلیارد ریال (معادل 49.6درصد) افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو