عصر بازار

قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

۹ هلدینگ تامین اجتماعی ۱۰درصدسهام بورس را در اختیار دارد

عصر اعتبار- قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی ٩ هلدینگ دارد که ۱۰ درصد سهام بازار بورس تهران را در اختیار دارد و در زمینه نفت، گاز، سیمان، و سایر بخش های اقتصادی فعالیت می کند.

۹ هلدینگ تامین اجتماعی ۱۰درصدسهام بورس را در اختیار دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در جریان سفر هیات بزرگ تجاری از کشور سوئد به تهران که به منظور مذاکره درخصوص توسعه مناسبات تجاری با بخش دولتی و خصوصی در جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت، هیاتی متشکل از مقامات سفارت سوئد در تهران، نمایندگان، متخصصان و مدیران عامل شرکت های تجاری بزرگ سوئدی از بخش های دولتی و خصوصی با مدیران سازمان تأمین اجتماعی در محل ستاد این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

    این نشست که به دنبال دیدار هیات سوئدی از سازمان تأمین اجتماعی در اردیبهشت و همچنین بازدید مقامات سازمان از کشور سوئد در شهریور ماه سال جاری برگزار شد، موضوعات مهمی از جمله تنظیم و امضاء یادداشت تفاهم همکاری در زمینه برنامه ریزی، طراحی و ساخت بیمارستان ایرانی سوئدی در تهران، ارتقاء کیفیت، مهارت، دانش تخصصی، مدیریت منابع، انتقال فناوری و تجهیزات پزشکی پیشرفته، تربیت و آموزش تکمیلی نیروی انسانی در حوزه درمان و مدیریت بیمارستانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    قائم مقام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این نشست با اشاره به مذاکرات پیشین، تاریخچه این سازمان را مطرح و اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه ای، درمانی و اقتصادی ایران است که ٤٢ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است.

    رضا راعی گفت: سازمان تامین اجتماعی  ١٨ نوع مزایای بیمه ای و خدمات درمانی را از طریق 500 شعبه و بیش از 340 مرکز درمانی به بیمه شدگان کشور ارائه می کند.

    وی اظهار داشت: بودجه سالانه این سازمان برای انجام این فعالیت ها و ارائه خدمات بیمه ای و درمانی بیش از 2 0میلیارد دلاراست.

    راعی افزود: سازمان تامین اجتماعی همچنین دارای ٩ هلدینگ تحت شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی است که بیش از 10 درصد سهام بازار بورس تهران را در اختیار دارد و در زمینه نفت، گاز، سیمان، و سایر بخش های اقتصادی فعالیت می کند.

    قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: هلدینگ دارویی و پزشکی تأمین نیز 30 درصد از بازار داروی کشور را در اختیار دارد.

    راعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی، از همه امتیازات بخش خصوصی و دولتی برخوردار است، گفت: می توانیم پس از رسیدن به توافق نهایی، تصمیم گیری کرده و وارد فرایند عملیاتی شویم.

    وی اظهار داشت: همچنین می توانیم با در نظر گرفتن تخصص های متنوع هیئت سوئدی، با معرفی متخصصین سازمان، کارگروه های تخصصی مورد نیاز را در همه حوزه های مربوطه تشکیل داده و پس از بحث و بررسی تمامی جوانب، چند یادداشت تفاهم تخصصی تنظیم کنیم.

    راعی گفت: درخصوص نکات کلیدی مندرج در یادداشت تفاهم و ساخت بیمارستان با یکدیگر توافق داریم و در خصوص سایر موارد نیز مذاکره انجام می شود.

    سازمان تامین اجتماعی 450 هزار مترمربع پروژه درمانی در حال احداث دارد

    همچنین مدیرعامل شرکت خانه سازی ایران نیز در این نشست گفت: ٤٢میلیون ایرانی تحت خدمات درمانی  و ١٤میلیون در کشور از خدمات بازنشستگی برخوردار هستند.

    علی مقدس زاده افزود: این شرکت 50 سال قدمت دارد و احداث مراکز درمانی و اجرای پروژه های اقتصادی غیر درمانی از مسئولیت های این شرکت است.

    وی اظهار داشت: شرکت خانه سازی ایران در حال حاضر در ٣پروژه با وسعت 300 هزار مترمربع فعالیت می کند.

    مقدس زاده با بیان اینکه شرکت خانه سازی ایران عضو جامعه انبوه سازان کشور است، گفت: این شرکت در طول سال های فعالیت خود ٥میلیون مترمربع مرکز درمانی ساخته است.

    مدیرعامل شرکت خانه سازی ایران افزود: در حال حاضر 450 هزار مترمربع پروژه درمانی در حال احداث داریم.

    وی گفت: پس از مذاکرات برجام، شرکت های خارجی زیادی از اروپا، کانادا، استرالیا و کره جنوبی با پیشنهاد همکاری مشترک به این سازمان مراجعه کرده اند که ماحصل آن امضاء ٣ یادداشت تفاهم (MoU) و مذاکره برای انعقاد قرارداد نهایی با شرکت های اروپایی و آسیایی است.

    مقدس زاده افزود: شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران آمادگی مذاکره برای مشارکت در ساخت پروژه های بیمارستانی خاص را دارد.

    مدیرکل امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست اظهار داشت: موضوع محوری یادداشت تفاهم باید مبتنی بر ساخت بیمارستان ایرانی- سوئدی بر پایه مدل جدید بیمارستان سازی سوئدی توام با مشارکت در مدیریت بیمارستان، تجهیز بیمارستان، آموزش کارکنان و انتقال و استقرار فن آوری مرتبط با بیمارستان تنظیم شود، به طوری که مأموریت، چشم انداز،  تئوری، راهکار و استراتژی مدیریت بیمارستانی نیز لحاظ شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی