عصر بازار

کاهش ۵ درصدی سرقت‌ در سال ۹۵

عصر اعتبار- معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، گفت: سرقت‌های خرد در ۶ ماهه امسال، پنج درصد و سرقت‌های مهم مثل سرقت منزل، بانک، اماکن و وسائل نقلیه نیز سه درصد کاهش داشت.

کاهش ۵ درصدی سرقت‌ در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سرهنگ رضا موذن در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: در 6 ماهه امسال شاهد کاهش وقوعات نسبت به سال گذشته بودیم به گونه‌ای که بیش از 4/3 درصد در سر جمع تمام جرائم شاهد کاهش بودیم.

    وی اظهار کرد: توفیقات خوبی در زمینه کاهش وقوعات سرقت در بانک، منزل و وسائل نقلیه داشته‌ایم که در زمینه سرقت از بانک، 19 درصد، سرقت از منزل، چهار درصد و وسائل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت، 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

    معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی اظهارکرد: در سرقت‌های خرد و قطعات، هشت درصد، در جیب‌بری، هفت درصد و در سایر سرقت‌ها هم هفت درصد،‌ کاهش داشتیم، ضمن اینکه آمارها به طورکلی، کاهش پنج درصدی سرقت‌های خرد در 6 ماه امسال را نشان می‌دهند.

    موذن با اشاره به افزایش 2 درصدی کشف نسبت به 6 ماه سال گذشته، گفت: این توفیق در کشفیات وسائل نقلیه به ویژه خودرو بوده است.

    موذن با بیان اینکه در مجموع بیش از 72 درصد از سرقت‌ها کشف شده است، یاد آور شد: در 6 ماه امسال بیش از 50 درصد از کل سرقت‌های واقع شده یا وقوعات مربوط به سرقت‌های خرد اعم از قطعات و لوازم داخل خودروست.

    معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به کاهش دستگیری سارقان اشاره کرد و گفت: دستگیری سارقان بدون سابقه کیفری، هفت درصد کاهش داشته است چرا که بیشتر به سمت سارقان حرفه‌ای سازمان یافته یا نیمه‌سازمان یافته، پیش رفته‌ایم.

    موذن همچنین خاطرنشان کرد: 2 درصد از سارقان را زنان تشکیل می‌دهند. 60 درصد سرقت‌ها در روز و 40 درصد در شب انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی