عصر بازار

تغییر واحد پول ملی فقط در حد تغییر نام است

عصر اعتبار- رئیس پژوهشکده پولی بانکی کشور گفت: این لایحه با اصلاح پولی متفاوت بوده و صرفا تغییر نام در واحد پولی کشور است.

تغییر واحد پول ملی فقط در حد تغییر نام است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی، بانکی کشور  در مورد تغییر واحد پولی گفت: این لایحه با اصلاح پولی متفاوت بوده و صرفا تغییر نام در واحد پولی کشور است.

    وی افزود: در قانون پولی مصوب 1351 واحد پول کشور ریال در برابر دینار بود و چون دینار در عرف حذف شده در بروز آوری این قانون تومان معادل 10 ریال به عنوان واحد پول کشور خواهد بود.

    رئیس پژوهشکده پولی بانکی کشور در پاسخ به سوالی در مورد ادامه تحقیقات اصلاح پولی بیان کرد: تحقیقات در مورد این لایحه در سال های گذشته به اتمام رسیده و دولت در فرصت مقتضی آن را اجرا خواهد کرد.

    دیواندری درباره وضعیت بانکها و طرح های پژوهشکده برای بهبود وضعیت آنها اظهار داشت: طرحهایی در جهت اصلاح نظام بانکی با هدف کمک به بانکها و همچنین اصلاح قانون بودجه 95 صورت گرفت و نیز در جهت شفاف سازی صورتهای مالی پیشنهادهایی در قالب طرحهای پژوهشی ارائه شده است.
    وی در ادامه به وظایف این موسسه اشاره کرد و اظهار داشت: محصول نهایی این موسسه انجام پژوهش است و از لحاظ ساختاری بازوی علمی و تحقیقاتی بانک مرکزی و نظام بانکی به شمار می رود و از بعد علمی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فعالیت می‌پردازد.

    دیواندری تصریح کرد: قالب تحقیقات این پژوهشکده تقاضا محور بوده و در راستای تجاری سازی فناوری که از زیرساخت های اقتصاد مقاومتی بشمار می رود، حرکت می کند.

    وی در ادامه افزود: تمام پژوهش های در حال انجام به طور مشخص کار فرمایانی دارند که در انتظار استخراج نتایج تحقیقات به سر می برند و این در حالی است که  اکثر تحقیقات در گذشته جنبه نظری داشتند.

    رئیس پژوهشکده پولی بانکی کشور انتقال نظرات صاحب نظران پولی بانکی، برگزاری همایش های بزرگ ملی و همچنین کارگاه های علمی پژوهشی را از جمله اقدامات مهم این پژوهشکده عنوان کرد و گفت: اصلاح لایحه بودجه سال 95 تغییر فرمت صورتهای مالی و مبارزه با پولشویی، پیش بینی تورم و تحلیل آمارها و گزارش های اقتصاد و توسعه آموزش در نظام بانکی ازعمده فعالیت های پژوهشکده است.

    گفتنی است وی از  معرفی پژوهشگران برتر نظام بانکی در هفته جاری با حضور رئیس کل بانک مرکزی خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو