عصر بازار

بسترسازی برای فعالیت بهتر شرکت‌های بیمه

عصر اعتبار- صنعت بیمه به شرکت های تخصصی بیشتری نیاز دارد تا طرح های جدیدی وارد خدمات بیمه ای کشور شود

بسترسازی برای فعالیت بهتر شرکت‌های بیمه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، علیرضا بیانیان، مدیرعامل شرکت بیمه آرمان در گفت‌وگو با "گسترش تجارت" با بیان اینکه درحال‌حاضر از تمامی ظرفیت‌ها و حجم صنعت بیمه استفاده نشده و همین امر باعث کند شدن رشد این صنعت در سال‌های گذشته شده است، افزود: با توجه به قدمت طولانی صنعت بیمه کشور، هنوز شناخت کافی از این صنعت وجود ندارد، به طوری که هنوز یک سوم ناوگان حمل‌ونقل کشور، از پوشش بیمه‌های اجباری برخوردار نیست. او با تاکید براینکه شرکت‌های بیمه دراین رابطه بسیار نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند و هرچه تعداد شرکت‌های بیمه‌ بیشتر شود، رقابت دراین حوزه نیز بیشتر خواهد شد افزود: به طور حتم دراین شرایط شرکت‌های بیمه، خدمات بهتری به بیمه‌گذاران ارائه خواهند کرد؛ اما به طور حتم دستیابی به این جایگاه، نیازمند این است که برخی مشکلات و محدودیت‌هایی که در حال حاضر در این صنعت و بر سر راه فعالیت شرکت‌های بیمه‌ وجود دارد رفع شود.
    به گفته او، پرداخت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، ازجمله هزینه‌هایی است که به شکل تحمیلی به صنعت بیمه وارد می‌شود و بدنه این صنعت را ضعیف کرده است؛ هزینه‌هایی که به طورحتم اگر حذف یا کم شود، می‌تواند بر ارائه خدمات بهتر شرکت‌های بیمه تاثیر بگذارد.
    این فعال صنعت بیمه معتقد است که اگر محدودیت‌ها و مسائل اینچنینی در این صنعت وجود نداشته باشد سهم شرکت‌های بیمه می‌تواند در این صنعت افزایش یابد و شرکت‌های تخصصی بیشتری وارد بازار بیمه‌ای کشور شود.
    او براین باورست که صنعت بیمه به شرکت‌های تخصصی بیشتری نیاز دارد تا طرح‌های جدیدی وارد خدمات بیمه‌ای کشور شود؛ اما به طور حتم افزایش تعداد شرکت‌های بیمه‌ نمی‌تواند در یک اقتصاد ناهمگون ایجاد شود و این منوط به این است که اقتصاد هم از شرایط مطلوبی برخوردار باشد که تمامی این اقدامات به‌تدریج ممکن خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی