عصر بازار

مروری بر بودجه پیشنهادی وزارت رفاه

تعیین تکلیف بیمه سلامت همگانی

عصر اعتبار- بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۴ هزار و ۴۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان است.

تعیین تکلیف بیمه سلامت همگانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، لایحه بودجه سال آینده، چند روز گذشته از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد. سهم  ستاد وزارت رفاه 198 میلیارد و 500 میلیون تومان،  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر 459 میلیارد تومان،  کمک به ارتقای خدمات رفاه اجتماعی اقشار خاص 119 میلیارد و 100 میلیون تومان و  بیمه‌های اجتماعی یک هزار و 263 میلیارد تومان و صندوق بازنشستگی 21 هزار و 977 میلیارد و 480 میلون تومان است.

    علاوه بر این بودجه مستقل سازمان بهزیستی در لایحه پیشنهادی 2 هزار و 43 میلیارد و 481 میلیون تومان و بودجه سازمان بیمه سلامت 10 هزار میلیارد تومان است.

    دولت در لایحه پیشنهادی‌اش تکلیف ارائه خدمات در بیمه سلامت همگانی را نیز مشخص کرده است. به منظور رعایت عدالت در سلامت و پایداری منابع در سال 1396 ارائه بسته خدمات بیمه پایه تعریف شده برای کلیه اقشاری که بر اساس وسع به صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می‌گیرند حتی الامکان از طریق نظام ارجاع، پزشک خانواده و در مراکز دانشگاهی خواهد بود.

    بهره گیری از سطح خدمات بالاتر اعم از خدمات ارائه شده در مراکز غیردولتی و بیشتر از بسته خدمات بیمه پایه تعریف شده فوق الذکر مستلزم مشارکت مالی بیمه شدگان در پرداخت حق سرانه بیمه خواهد بود. بسته خدمات بیمه پایه رایگان و میزان مشارکت افراد به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت و تایید شورای عالی بیمه سلامت به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

    وزارت بهداشت با همکاری سازمان‌های بیمه گر موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون راهنماهای بالینی برای حداقل 50 مورد از پر هزینه‌ترین خدمات را تهیه و پس از تصویب شورای عالی بیمه سلامت به کلیه مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی ابلاغ کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی